Grupa Volkswagen ogłosiła swoje plany dotyczące powstania platformy ODP w sierpniu minionego roku. Ma ona połączyć samochody, użytkowników i zewnętrznych dostawców usług we wspólny, stabilnie działający cyfrowy ekosystem. Platforma bazuje na chmurze Microsoft Azure, a także wykorzystuje szereg usług związanych z tą chmurą, jak Azure IoT Edge i Azure Digital Twins. Prace nad stworzeniem ODP trwają już od dłuższego czasu, a jednym z ważniejszych partnerów tego projektu jest Grape Up, który pomógł zaprojektować i testowo wdrożyć platformę w samochodach Porsche.
Współpraca pomiędzy Grape Up i Porsche to głównie działania z zakresu R&D i prototypowania. W ich ramach Grape Up zaproponował i zaimplementował architekturę, która będzie spełniała określone wymogi dotyczące bezpieczeństwa oraz utrzymania ciągłości komunikacji z samochodami Porsche. Ważną kwestią było także zapewnienie możliwości wzbogacania platformy o kolejne aplikacje dostarczane przez zewnętrznych dostawców usług.
Zobacz również
– Grape Up doskonale wywiązał się ze swojej obietnicy ciągłego dostarczania wartości w oparciu o metodyki Agile, uważnego słuchania naszej wizji i wymyślania sposobów na to, żeby wcielić ją w życie. Dało nam to pewność, że możemy zaproponować Grape Up jako partnera wdrożeniowego testowej wersji platformy również dla całej grupy – mówi Matthias Hub, IT manager i twórca prototypów w Porsche.
Porsche zaprezentuje, w jaki sposób buduje swoją rewolucyjną platformę IoT i Digital Twin, podczas konferencji „Cloud Foundry Summit Europe 2019”, która odbędzie się 11-12 września br. w Holandii. O doświadczeniach związanych z projektowaniem platformy w oparciu o Kubernetes, Cloud Foundry i szereg innych technologii cloud native opowiedzą Matthias Hub, kierujący projektem po stronie Porsche, a także Daniel Bryła, Software Engineer z Grape Up. Z kolei Thorsten Türk-Steppe, Product Owner w Porsche, wspólnie z Rafałem Kowalskim, Cloud Solution Architect z Grape Up, zaprezentują w swoim wystąpieniu możliwości platformy w zakresie tworzenia nowych cyfrowych usług dla użytkowników samochodów.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce