Badania Sumsub wykazały, że aż 627 milionów osób na całym świecie jest wykluczonych z podstawowych usług cyfrowych, w tym finansowych, edukacji, opieki zdrowotnej czy platform z ogłoszeniami o pracę.
Badanie stanowi uzupełnienie kampanii, która wprowadza fikcyjny „naród” Greenflag. Jego obywatele zostali nazwani ofiarami tych firm, które wykluczają lub pomijają część osób w kwestii dostępu do podstawowych usług cyfrowych, czego powodem są uprzedzenia czy stereotypy, związane z problemami z dokumentami tożsamości, brakiem umiejętności cyfrowych, wyglądem fizycznym czy krajem pochodzenia.
Zobacz również
Najważniejsze wnioski z badania Sumsub
Badania Sumsub, przeprowadzone przez Catalyst Group, podkreślają, że wykluczenie cyfrowe jest zarówno niesprawiedliwością społeczną, jak i niedopatrzeniem ekonomicznym.
- Ponad 627 milionów ludzi jest niesprawiedliwie wykluczonych lub ma trudności z dostępem do podstawowych usług cyfrowych.
- Greenflag jest trzecim, co do wielkości, „krajem” na świecie pod względem liczby ludności.
- Potencjalna niewykorzystana siła nabywcza Greenflag wynosi 1,75 bln USD.
- Transakcje cyfrowe dla obywateli Zielonej Flagi mogą przekroczyć 2,46 bln USD do 2028 r.
- Problemy z dokumentami tożsamości – 243 miliony osób ma trudności z dostępem do usług z powodu niestandardowych lub nieaktualnych dokumentów tożsamości.
- Brak umiejętności cyfrowych – 219 milionów osób pozostaje w tyle z powodu niewystarczających umiejętności poruszania się po platformach cyfrowych. Jest to spowodowane różnymi czynnikami, w tym zaniedbywaniem przez usługodawców zapewnienia wystarczająco dostępnego wsparcia.
- Zmiany w wyglądzie fizycznym – 96 milionów osób stoi w obliczu wyzwań związanych z weryfikacją ze względu na stan zdrowia, utratę włosów, urazy twarzy lub osobiste decyzje, takie jak operacje plastyczne i zmiana płci.
- Kraj pochodzenia – ponad 70 milionów osób jest blokowanych przez wykluczenia oparte na ryzyku, a firmy często generalizują całe narody jako obarczone wysokim ryzykiem, niesprawiedliwie wykluczając niewinne osoby.
fot. Sumsub
– Greenflag może być fikcją, ale kwestia, którą reprezentuje – wykluczenie cyfrowe – jest bardzo realna i ma poważne konsekwencje. Wraz z rozwojem gospodarki cyfrowej, wyzwania te będą się nasilać. Naszą misją jest wspieranie przyszłości opartej na integracji cyfrowej, dlatego zdecydowaliśmy się zgłębić ten problem. Nie mogliśmy jednak zdać sobie sprawy z jego prawdziwej skali, dopóki nie zobaczyliśmy tych niepokojących wyników. Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu jest zarówno moralną koniecznością, jak i znaczącą szansą ekonomiczną dla globalnych firm i rządów. Bardziej inkluzywne praktyki weryfikacyjne mogą odblokować niedostatecznie obsługiwane i niedostatecznie reprezentowane rynki oraz wspierać globalny wzrost gospodarczy, jednocześnie zwiększając sprawiedliwość społeczną – mówi Andrew Sever, CEO i współzałożyciel Sumsub.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Więcej informacji znajduje się na stronie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak Polska wspiera osoby wykluczone cyfrowo?
Jak informuje Ministerstwo Cyfryzacji, Centrum Projektów Polska Cyfrowa ogłosiło wyniki dla ostatniego naboru z Inwestycji E-kompetencje, realizowanej z Krajowego Planu Odbudowy. Do dofinansowania wybrano pięć projektów, które wspierają szkolenia dla osób wykluczonych cyfrowo. Łączna wartość tych inicjatyw przekroczyła 40,4 mln zł.
W wyniku zaplanowanych projektów, ponad 16 tysięcy osób wykluczonych cyfrowo nabędzie co najmniej podstawowe umiejętności, które są kluczowe dla integracji społecznej i uczestnictwa w rynku pracy.
W 10 województwach przeprowadzone zostaną szkolenia, które pomogą zdobyć kompetencje cyfrowe na poziomie co najmniej podstawowym. Szkolenia te będą oparte na metodologii Eurostatu, wykorzystywanej do obliczania Wskaźnika Umiejętności Cyfrowych (Digital Skills Indicator). Grupę docelową będą stanowić osoby należące do co najmniej jednej z poniższych grup:
- osoby wykluczone cyfrowo (niekorzystające z internetu i nieposiadające żadnych kompetencji cyfrowych),
- osoby z niskimi umiejętnościami cyfrowymi, pozbawione możliwości aktywnego i bezpiecznego korzystania z narzędzi cyfrowych.
Każdy uczestnik szkoleń nabędzie co najmniej jedną umiejętność w każdym z pięciu poniższych obszarów:
- umiejętności informacyjne i korzystanie z danych,
- umiejętności komunikacji i współpracy,
- umiejętności tworzenia treści cyfrowych,
- umiejętności w obszarze bezpieczeństwa,
- umiejętności rozwiązywania problemów.
PS Od czego zacząć wdrażanie dostępności cyfrowej [PORADNIK]