W ciągu trzech lat na wirtualną adopcję pszczół zdecydowało się kilkanaście tysięcy osób, przez co jest to największy projekt crowdfundingowy w Polsce pod względem liczby darczyńców. Aby wziąć udział w akcji “Adoptuj pszczołę”, należy wejść na stronę www.adoptujpszczole.pl i wirtualnie “adoptować” dowolną liczbę pszczół.
– Wielki Spis Zapylaczy to projekt badawczy wykorzystujący mechanizmy nauki obywatelskiej. Każdy uczestnik akcji będzie mógł dołączyć do zespołu naukowego i wspólnie z naukowcami badać pszczoły. Dzięki Wielkiemu Spisowi możliwe będzie sprawdzenie liczebności i występowania różnych gatunków pszczół, a także zbadanie, jaki jest ich stan. Badania pozwolą określić, co im szczególnie szkodzi i jakie warunki są dla nich najbardziej odpowiednie, by mogły bezpiecznie żyć i pracować. – powiedziała Katarzyna Jagiełło, koordynatorka akcji “Adoptuj pszczołę” w Greenpeace Polska.
Zobacz również
Projekt graficzny strony wykonała Małgorzata Goczewska z Lemondays, animacje dotyczące akcji Monika Siemińska, za rozwiązania IT odpowiada Mashup Media sp. z o.o., a public relations ponownie poprowadzi agencja Steinke Communications. Partnerem projektu jest portal gazeta.pl
Dzięki pierwszej edycji „Adoptuj Pszczołę” udało się zebrać fundusze na budowę 100 hoteli dla pszczół samotnic i dzikich owadów zapylających, które stanęły w 16 miastach Polski. W drugiej edycji, w zeszłym roku, Greenpeace zebrał prawie 150 000 zł na odbudowę pszczelej populacji w Przyczynie Dolnej (woj. lubuskie) i działania związane z ochroną owadów zapylających, między innymi nasadzenia drzew i krzewów miododajnych, szkolenia dla rolników. Podczas drugiej edycji akcji w Warszawie powstał też ogród miejski dla pszczół i ludzi. Była to największa akcja crowdfundingowa w Polsce pod względem liczby wspierających – wirtualne pszczoły zaadoptowało ponad 8 tysięcy osób, a założony cel udało się osiągnąć na ponad dwa tygodnie przed jej końcem i to w 120%!
Animacja obrazująca Wielki Spis Zapylaczy:
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing