GroupM uplasowała się na szczycie nowobiznesowego rankingu COMvergence za 2024 rok, osiągając najlepszy w Polsce wynik spośród wszystkich grup mediowych. GroupM odnotowała wartość zdobytych i obronionych budżetów (total new business) na poziomie aż 160,5 mln dol. Drugi w kolejności Publicis miał ten wskaźnik na poziomie 98,2 mln dol., zaś trzecie Dentsu International – 39,6 mln dol.
Zobacz również
Na sukces całej GroupM złożyły się sukcesy jej poszczególnych agencji. Najwyższe miejsce w rankingu agencji mediowych w Polsce uzyskała EssenceMediacom (z wynikiem aż +73,2 mln dol.). Drugie miejsce za EssenceMediacom zajął Starcom (+51,1 mln dol.), a podium dopełniła należąca do GroupM agencja Wavemaker (+33,4 mln dol.). Siódme miejsce zajęła Mindshare (+21,7 mln dol.). Jak szacują twórcy raportu COMvergence w 2024 roku miało miejsce nieco ponad 100 przetargów/przesunięć budżetowych dotyczących polskiego rynku, z których największe zostały przeprowadzone przez: P4/Play, Amazon, Unilever, Volkswagen Group i Kaufland.
– GroupM po raz kolejny może uznać miniony rok za bardzo udany nowobiznesowo. O naszej sile stanowią zarówno wygrane nowe budżety, jak i to, że bardzo efektywnie bronimy już obsługiwane budżety, tworząc długofalowe partnerstwa z klientami. EssenceMediacom zdominowała ranking COMvergence, m.in. dzięki obronie budżetów P4/Play, Leroy Merlin czy Discovery/TVN, ale też pozyskaniu szeregu nowych, takich jak np. Polpharma, Auchan czy Costa Cofee. Wavemaker utrzymała m.in. marki takie jak Rio Mare czy Regina, a pozyskała np. Ustroniankę. Z kolei Mindshare zdobyła np. budżet Allianz, a wśród zakończonych sukcesem obron znalazły się m.in. budżety: Unilever, T-mobile czy Kaufland. To tylko kilka przykładów nowobiznesowych zwycięstw GroupM, a warto też jeszcze przy tej okazji wspomnieć pozyskany centralnie przez WPP budżet Amazona. To wszystko złożyło się na korzystny dla nas „układ tabeli” podsumowującej cały sezon 2024. Przeprowadzana od kilku lat integracja w ramach całej Grupy skutkuje m.in. lepszą wymianą wiedzy i korzyściami skali, co z kolei wpływa pozytywnie na efektywność działań GroupM na rzecz marketerów, a oni to doceniają – komentuje Izabela Albrychiewicz, CEO GroupM CEE.
Grafiki: mat. pras.
Jak social media zmieniają współczesną ścieżkę zakupową? [WEBINAR]
Słuchaj podcastu NowyMarketing