Wchodzący w skład GroupM MediaCom dodatkowo zdystansował wszystkich konkurentów rynkowych, zdobywając osiem statuetek Effie i tytuł Najbardziej Efektywnej Agencji Mediowej Roku. Na siedem przyznanych w konkursie złotych statuetek, aż dwie trafiły do domu mediowego MEC.
Do grupy inwestycyjnej GroupM należą agencje: Maxus, MEC, MediaCom oraz Mindshare – każda z nich została doceniona przez jury konkursu Effie Awards Polska 2017. Nagrody przyznano domom mediowym GroupM w aż 12 kategoriach konkursowych, a jeden z nich – MediaCom Warszawa, przez jury Effie, został uznany Najbardziej Efektywną Agencją Mediową Roku 2017.
Zobacz również
„Zdobycie aż 17 nagród, w tak wielu różnych konkurencjach, pokazuje szeroki wachlarz możliwości całej naszej grupy. Utwierdza nas też w przekonaniu o ważności i konieczności inwestowania w narzędzia oraz stały rozwój naszych agencji, które przenoszą tę wiedzę na rozwiązania oferowane klientom” – komentuje Anna Lubowska, Prezes Zarządu GroupM Polska.
Domy mediowe należące do GroupM otrzymały: dwie złote statuetki, dziesięć srebrnych i pięć brązowych. Najwięcej nagród, bo aż osiem, zdobył dom MediaCom Warszawa. Projekty z udziałem MediaCom Warszawa zdobyły 6 statuetek Srebrnych Effie oraz 2 statuetki Brązowych Effie. Srebro przyznane zostało m.in. za kampanię #GamersGonnaPlay dla marki Play oraz za kampanię „Słodziaków nie trzeba dosładzać” dla marki Żywiec Zdrój. Tytuły zdobyły również dwie kampanie dla klientów motoryzacyjnych MediaComu: srebrna statuetka za akcję „Wprowadzenie nowego Tiguana” dla marki Volkswagen i brązowa za kampanię „Pakiety Przeglądów” dla marki Skoda. Nagroda została przyznana także za kampanię „Wkręć się do zabawy” dla marki Fanta (Brązowe Effie). Aż trzy Srebrne Effie zostały przyznane za kampanie dla klientów farmaceutycznych MediaCom: za działania dla marki Rutinoscorbin w ramach akcji „U nas to Rutyna!” oraz dwie statuetki za kampanię „Pierwszy krok w drugą młodość” dla marki Voltaren. Ta ostatnia akcja, podwójnie doceniona przez jury konkursu Effie, to wzorcowy przykład szeroko zakrojonego projektu branded content, z dużym programem telewizyjnym wyprodukowanym na potrzeby działań komunikacyjnych marki Voltaren. Kampania „Pierwszy krok w drugą młodość” została przygotowana przez dział MediaCom Beyond Advertising, specjalizujący się w działaniach wykraczających poza tradycyjną komunikację marketingową – ze szczególnym uwzględnieniem obszaru branded content/content marketing – w tym m.in. w produkcjach programów TV na potrzeby klientów MediaCom Warszawa, plasowanych następnie w ramówkach stacji telewizyjnych.
Agencja MEC może pochwalić się z kolei aż pięcioma statuetkami, z czego dwie to złote Effie. Pierwsza za kampanię zrealizowaną wspólnie z Duda Polska dla Jerónimo Martins Polska – „Gang Świeżaków” sklepów Biedronka. Głównym założeniem akcji było wzmocnienie trendu zdrowego odżywiania i pokazanie roli świeżych produktów w diecie. Za tą samą kampanię MEC otrzymał również srebro w innej kategorii. Drugie złoto zostało przyznane agencji MEC wraz z Publicis Poland i GoldenSubmarine za kampanię „Daj się zaskoczyć!” promującą przyprawy Maggi, gdzie w ciekawy i zabawny sposób zachęcano konsumentów do eksperymentowania w kuchni. Agencja MEC zdobyła jeszcze Srebrne Effie za kampanię „Wygodna Nauka Smaków” dla marki Nestle i brązową statuetkę za działania kampanijne „Strażnik Przyszłości” dla Nationale-Nederlanden. W kategorii „business to business” grupę reprezentował dom mediowy Mindshare, który zdobył nagrodę za kampanię dla mBanku „Przedsiębiorco Zyskaj” – jej głównym założeniem było podkreślenie przejrzystości i łatwego dostępu do ofert. Agencja Mindshare została jeszcze nagrodzona za dwie kampanie: „1000 pomysłów, jedna Lubella” dla Grupy Maspex (Srebrne Effie) oraz za planowanie mediów do programu „Gorączka złota” emitowanego w Discovery Channel, za które dom otrzymał brązową statuetkę. Z kolei dom mediowy Maxus otrzymał Srebrne Effie za kampanię dla Huaweii Mobile „Be Present”, za którą niedawno, jako pierwszy w historii dom mediowy z Polski, zdobył kilka dni temu srebro w międzynarodowym konkursie Euro Effie 2017.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
„Cieszę się, że z roku na rok obserwujemy coraz większe zainteresowanie konkursem Effie Awards. Obecnie już nie tylko domy mediowe i agencje chcą w nim uczestniczyć, ale sami klienci często mówią o kampanii na miarę nagrody Effie. Pokazuje to coraz większą świadomość klientów w kierowaniu markami, tego jak mają być postrzegane i w jaki sposób mogą oddziaływać na konsumentów. W branży reklamowej to właśnie efektywność jest jednym z ważniejszych czynników przy wyborze partnera mediowego” – dodaje Anna Lubowska, Prezes Zarządu GroupM Polska.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W ubiegłym roku palma zwycięstwa należała również do GroupM: tytuł Agencji Mediowej Roku konkursu Effie zdobył dom mediowy MEC.