Groupon wie czego pragną kobiety

Współczesne kobiety są silniejsze, bardziej świadome siebie oraz swoich potrzeb niż kiedykolwiek. Groupon postanowił sprawdzić, czego pragną najbardziej i jakie przyjemności sprawiają sobie najczęściej. Porównaliśmy te wyniki z tym, co panowie wybierają na prezent z okazji Dnia Kobiet.
O autorze
2 min czytania 2016-02-26

Czy ich wybory pokrywają się z oczekiwaniami pań?

Celem podkreślenia znaczenia kobiet oraz uczczenia ich walki o równouprawnienie, ponad 100 lat temu ustanowiono Międzynarodowy Dzień Kobiet, który obchodzony jest co roku 8 marca. W ten dzień panie mogą liczyć na taryfę ulgową przy obowiązkach domowych, jak też na drobny upominek. W czasach PRL, kiedy święto to było wyjątkowo popularne, najczęstszym prezentem były goździki oraz ówczesny towar luksusowy – rajstopy. Poza tym kobiety otrzymywały w zakładach pracy takie upominki jak np. mydło, ręczniki czy kawę, ponieważ Dzień Kobiet był doskonałą okazją do uzupełnienia braków zaopatrzenia.

Czego pragną współczesne panie? Groupon przeanalizował, które oferty są najczęściej wybierane przez kobiety i porównał je z produktami i usługami kupowanymi przez panów przed Dniem Kobiet. Byliśmy ciekawi, czy wyniki są zbieżne. Jak się okazało, klientki Groupon najwięcej wydają na tzw. „doświadczenia” (prawie 50%), wśród których zdecydowanie królują podróże. Nie ma się czemu dziwić, bowiem kobiety nie tylko często podróżują, lecz także zazwyczaj to one planują urlop dla rodziny i decydują o wielu kwestiach związanych z tym jak i kiedy go zorganizować. Wśród ofert cenionych przez kobiety są także bilety do parków rozrywki, kina, zoo czy na różnego rodzaju wydarzenia takie jak np. festiwal czekolady. Drugą kategorią, która cieszy się wśród pań największą popularnością, jest uroda i pielęgnacja.

Jednak bez wątpienia tym, co najczęściej, poza „doświadczeniami”, kupują kobiety są produkty. Na Groupon można znaleźć zarówno ubrania, kosmetyki czy małe AGD, jak też meble oraz produkty spożywcze i wiele więcej. W ubiegłym roku absolutnym hitem wśród kobiet okazały się odbitki fotograficzne i szczoteczki elektryczne!

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

A panowie? Tuż przed Dniem Kobiet mamy również walentynki i w tym czasie panowie, podobnie jak kobiety, stawiają na wyjazdy (28%) oraz dodatkowo na wyjścia do restauracji. Jeśli porywają swoje ukochane na romantyczne wypady, to najczęściej wybierają polskie morze, a jeśli zapraszają do restauracji – to preferują kuchnię egzotyczną: japońską, hinduską oraz wysublimowaną europejską kuchnię francuską.

Na Groupon panowie znajdą specjalną zakładkę Czego pragną kobiety, na której szeroki wachlarz ofert na pewno zainspiruje ich w kwestii wyboru odpowiedniego podarunku. Oferty zostały zróżnicowane pod kątem cenowym, np. już za 24,99 kupimy popularne balsamy do ust (do wyboru aż 10 różnych smaków), z kolei droższym prezentem będzie wyjątkowy zegarek znanej marki za 599 zł (do wyboru 23 modele). Groupon to również idealne rozwiązanie typu „prezent last minute”. Wystarczy, odwiedzić stronę, wybrać ofertę, aby otrzymać na maila kupon, który można zrealizować w późniejszym terminie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się