TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Grupa Carlsberg stosuje nowe narzędzie WWF do oceny ryzyka związanego z zasobami wodnymi

Fundacja WWF udostępniła narzędzie pod nazwą „Water Risk Filter”, które umożliwia użytkownikom ocenę ryzyka związanego ze zmianami klimatu i kurczącymi się zasobami wodnymi. Narzędzie pozwala też na planowanie działań minimalizujących te ryzyka.
O autorze
2 min czytania 2020-10-13

Task Force on Climate-related Financial Disclosure (TCFD) już w 2017 r. opublikowała rekomendacje dotyczące uwzględniania ryzyk klimatycznych w strategiach finansowych firm. Biznes coraz bardziej odczuwa skutki zmian klimatu. A scenariusze ujęte w „Water Risk Filter” organizacji WWF już dziś pokazują, że prawie połowa światowego PKB może w 2050 r. pochodzić z obszarów o wysokim ryzyku deficytu wody.

Zaproponowane przez WWF trzy scenariusze (optymistyczny, uwzględniający aktualny trend oraz pesymistyczny) na 2030 i 2050 rok pomogą przedsiębiorstwom lepiej zrozumieć przyszłe zagrożenia związane z niedoborem wody i prowadzić skuteczniejsze działania wspierające odporność firm na zmiany klimatyczne, w tym te związane z zasobami wodnymi na terenach zagrożonych.

– Firmy dostrzegły w końcu rosnące ryzyko związane z wodą i powinny pilnie podjąć działania minimalizujące ten problem oraz wspólnie stawić czoła wyzwaniom związanym z kurczącymi się zasobami wodnymi. Dzięki wykorzystaniu nowych scenariuszy dostępnych w systemie Water Risk Filter, firmy i inwestorzy będą mogli lepiej oceniać, reagować i planować działania służące budowaniu ich odporności na zmiany klimatyczne i niedobory wody – powiedziała Ariane Laporte-Bisquit, szefowa projektu WWF Water Risk Filter.

Bazując na danych społeczno-gospodarczych i środowiskowych, scenariusze zostały opracowane przez WWF w taki sposób, aby były zgodne z rekomendacjami TCFD – grupy zadaniowej ds. ujawniania informacji i ryzyka finansowego związanego ze zmianami klimatycznymi. Ze względu na wiele niewiadomych w kontekście zmieniającego się klimatu, TCFD zaleca przedsiębiorstwom i instytucjom finansowym analizowanie oraz stosowanie scenariuszy w celu oceny ryzyka oraz wypracowania działań budujących ich odporność na zmiany klimatyczne. A że skutki tych zmian mogą być odczuwalne przede wszystkim w obszarze niedoboru wody, kluczowe jest uwzględnianie tego cennego zasobu w jak najszerszym wymiarze.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Narzędzie Water Risk Filter, z którego korzystają już tysiące użytkowników, umożliwia firmom i inwestorom przeprowadzanie perspektywicznych analiz w oparciu o zaproponowane scenariusze, aby ocenić ewentualne ryzyka związane ze zmianami klimatycznymi i deficytem wody. System służy też do długoterminowego planowania oraz wypracowywania strategii odporności na te ryzyka. Kilka międzynarodowych firm, wśród nich Grupa Carlsberg, już testują nowe scenariusze opracowane przez WWF.

– Stosując się do rekomendacji TCFD oraz dostrzegając konieczność przygotowania się na ryzyko związane z niedoborem wody w wyniku zmian klimatycznych, Grupa Carlsberg była pierwszą firmą, która przetestowała nowe scenariusze WWF Water Risk Filter. Chcieliśmy dowiedzieć się, jak niedobór wody może wpłynąć na funkcjonowanie naszych browarów w roku 2030 i 2050. Dzięki różnym scenariuszom, mogliśmy to zjawisko przeanalizować – powiedział Simon Boas Hoffmeyer, senior director sustainability w Grupie Carlsberg, która już od 2017 roku korzysta z narzędzia WWF, by oceniać ryzyko operacyjne związane z zasobami wodnymi na terenach zagrożonych, gdzie funkcjonuje kilka browarów Grupy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Zobowiązaliśmy się do niemarnowania wody w naszych browarach i w tym celu wykorzystujemy światowej klasy, efektywne rozwiązania. Dzięki partnerstwom, między innymi z WWF, chronimy wspólne zasoby wodne na obszarach wysokiego ryzyka. Woda jest kluczowym składnikiem piwa oraz niezbędnym zasobem w procesie jego warzenia. W zmieniającym się klimacie, ryzyko związane z jakością i dostępnością wody będzie coraz bardziej powszechne. Dlatego współpracujemy z WWF, aby lepiej zrozumieć te zagrożenia i zaplanować działania, które poprawią naszą odporność na te zmiany – dodał Simon Boas Hoffmeyer.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się