Grupa Carlsberg jako pierwsza w branży piwowarskiej na świecie wprowadziła nowe rozwiązanie Snap Pack, które zastąpi folię używaną do owijania wielopaków piwa. Snap Pack skleja puszki ze sobą za pomocą kropli specjalnego kleju. Dzięki temu Grupa zamierza zredukować ilość odpadów z tworzyw sztucznych na świecie o ponad 1 200 ton rocznie – co odpowiada 60 milionom plastikowych torebek. Pomysł marki zwyciężył w kategorii Best CSR/Sustainability Initiative w tegorocznej edycji konkursu World Beverage Innovation Awards.
Przyjazne środowisku rozwiązanie opakowaniowe Carlsberg zaprezentował we wrześniu br. podczas międzynarodowego EXPØ w Kopenhadze. Dodatkowo, firma zapowiedziała także przejście na używanie certyfikowanych atramentów na etykietach butelek, co ma zwiększyć ich potencjał recyklingowy.
Zobacz również
Marka wprowadziła również nowe powłoki na butelkach wielokrotnego użytku, które pomogą przedłużyć ich żywotność i tym samym ograniczyć ich wpływ na środowisko. Opracowała również nowy rodzaj kapsli o nazwie ZerO2, które eliminują tlen z butelki, aby piwo pozostało dłużej świeże. Nowe rozwiązania są wdrażane stopniowo w krajach, w których działa Grupa Carlsberg.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Thornton’s Budgens jest jednym z pierwszych supermarketów na całym świecie, który wprowadził strefę bez plastiku. Wszystkie produkty z tego działu znajdują się w ekologicznych i przyjaznych naturze opakowaniach.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Władze indonezyjskiego miasta Surabaja i tureckiego Stambułu znalazły sposób na zaangażowanie mieszkańców w recykling – plastikowe butelki, kubki czy aluminiowe puszki po napojach można wymienić na darmowe bilety na komunikację miejską.
PS3
Polska projektanta Róża Rutkowska stworzyła alternatywę dla plastikowych opakowań– tkaninę z grzyba kombucha, w którą można pakować żywność, tym samym przedłużając jej termin ważności.