Havas Group, Otium Venture, Twins Partners we współpracy z unijnym programem dla MŚP dedykowanym instrumentom konkurencyjności ogłosili, że zainwestowali łącznie 10 milionów dolarów w finansowanie Octoly, innowacyjnej platformy oferującej markom możliwość dotarcia do wyjątkowej społeczności dzięki influencerom w sumie z ponad 1 mld subskrybentów.
Octoly wystartowało we Francji dwa lata temu i od tego czasu zbudowało zespół składający się z ponad 60 osób w biurach w Paryżu i Nowym Jorku. Platforma działa jako prezentowy marketplace, który łączy silne i rozwijającą się społeczność ponad 10 000 kobiet mikro influencerek specjalizujących się w tematyce beauty z ponad 200 markami, takimi jak Dior, Sephora, Milk Makeup, OPI, Clarins i Urban Decay. Niedawno, pierwotny fokus na branży beauty poszerzył się o marki modowe i lifestylowe. Poprzez Octoly influencer może bezpłatnie testować wybrane produkty w pełnym rozmiarze, a w zamian tworzyć oryginalne treści i publikować recenzje dla swoich followersów na Instagramie lub YouTube. Influencerzy nie otrzymują wynagrodzenia. Społeczność Octoly tworzy w sumie ponad miliard followesów w pięciu krajach: Stanach Zjednoczonych, Francji, Hiszpanii, Włoszech i Niemczech. W ramach platformy już ponad 200 000 produktów zostało wysłanych do influencerów na całym świecie.
Zobacz również
CEO Havas Group, Yannick Bollore powiedział: Postanowiliśmy wesprzeć Octoly, ponieważ dla naszych klientów media earned są coraz ważniejsze w marketing mixie. Mocno wierzymy w potencjał Octoly w dostarczaniu obiektywnych recenzji marek. Autentyczność to kamień węgielny influencer marketingu, który jest obecnie przemysłem wartym miliardy dolarów. Ich unikalna wizja wzniecania pasji i budowania niepowtarzalnego ekosystemu między markami, influencerami i ich fanami przekonały nas do tej inwestycji. Przekonał nas również talent Thomasa Owadenko i jakość jego fantastycznego zespołu.
– Jesteśmy dumni, że w ciągu zaledwie dwóch lat dzięki niesamowitemu zespołowi staliśmy się największym marketplacem na świecie łączącym marki i influencerów w mediach społecznościowych z ponad 200 000 recenzjami produktów. Udało nam się wyjątkowo wypozycjonować w szybko zmieniającej się rzeczywistości i naprawdę postrzegam Octoly jako system, który zmienia reguły gry i pozwoli na rozwój mikro-influencerów – dodaje Thomas Owadenko, założyciel i dyrektor generalny Octoly.
Start OctoPrime.co
Firma Octoly stawia na dalszy rozwój i rozbudowę społeczności fanów, dlatego uruchomiła nowy kanał sprzedaży dla marek i influencerów – OctoPrime. To nowa platforma, na której każdy influencer będzie mógł zbudować własny sklep internetowy i udostępniać swoim followersom produkty, które recenzuje na YouTube czy Instagram. W przeciwieństwie do projektu Amazon Influencer Program, który jest dostępny jedynie dla garstki wpływowych celebrytów, OctoPrime pozwala mikro influencerom i ich fanom na nowe doświadczenie – bezpośredni dostęp do produktów polecanych w kanałach społecznościowych. OctoPrime uruchomiło już 10 000 sklepów internetowych, każdy dla jednego influencera.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– Dzięki Octoly udało nam się zmniejszyć przepaść między markami i influencerami, więc oczywistym jest, że to samo należało zrobić między influencerami a ich fanami – dodaje Owadenko.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
OctoPrime pozwoli ambitnemu startupowi pozostać wiernym swojej wizji: wzmocnić pozycję społeczności influencerek, aby mogły odnieść sukces jako przedsiębiorcy i zarabiać na życie realizując swoją pasję.
– W Otium widzimy przedsiębiorczość i kreatywność jako dwie główne umiejętności kluczowe w przyszłości pracy. Dzięki uruchomieniu OctoPrime, Octoly realizuje swoją misję pomocy influencerkom w uwolnieniu ich kreatywności i zarabianiu na tym, co kochają. Cieszymy się, że możemy uczestniczyć w realizacji tego nowego modelu finansowania i jednocześnie jesteśmy bardzo podekscytowani, żeby zobaczyć jak Octoly pomaga rozwijać się społeczności poprzez tworzenie autentycznego kontentu – powiedział Bruno Raillard, Otium Venture Partner.