– Ponad milion użytkowników internetu dysponuje ponad 2.7 mln domen z końcówką .pl – mówi Dariusz Kowalski, lider zespołu produktowego w home.pl. – Średnio każdy dysponent domeny .pl zabezpiecza co najmniej 2,7 domeny z nazwą swojej działalności bądź zainteresowania. Jeszcze w 2011 roku obsługiwanych było 2 mln domen .pl.
Co jeszcze można wyczytać z raportu NASK? Pierwszy kwartał 2016 roku był trzecim najlepszym wynikiem w rejestracji nowych domen w historii rejestru .pl. Zostało wtedy zarejestrowanych 290 530 nowych domen .pl. To prawie 6 tys. więcej niż w pierwszym kwartale 2015 roku.
Zobacz również
– Oznacza to, że sukcesywnie rośnie świadomość Polaków zabezpieczenia swojej marki w sieci – mówi Kowalski. – Domena .pl pozostaje zdecydowanie najbardziej popularna w Polsce, deklasując takie rozszerzenia jak .com, .eu, czy nowe domeny globalne typu .tech, .pizza. Widoczne jest przywiązanie do narodowej domeny, jako najbardziej rozpoznawalnej w prowadzeniu biznesu.
Z raportu NASK wynika także, że w pierwszym kwartale 2016 roku pierwsze miejsce w obsłudze domen .pl zajęła grupa home.pl (home.pl, az.pl, premium.pl), z wynikiem 33,72 proc. Daleko w tyle została Nazwa.pl (21,09 proc.) i Consulting Service (9,68 proc.).
A jak wygląda statystyka rejestracji nowych domen .pl? Tutaj też daleko przed konkurencją znalazła się grupa home.pl. Uzyskała ona 39,04 proc. udziałów w nowych rejestracjach nazw domen .pl, czyli znacznie więcej niż Nazwa.pl (23,45 proc.).
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Szczegółowy raport NASK dostępny jest tutaj:
Słuchaj podcastu NowyMarketing