Światowy producent klocków reaguje na sytuację, w której znalazł się w zasadzie cały świat. Zamknięte przedszkola i szkoły sprawiają, że zarówno dzieci, jak i ich rodzice muszą się odnaleźć w zupełnie nowej i niespodziewanej rzeczywistości. Grupa LEGO i Fundacja LEGO postanowiły podjąć działania, które ułatwią przetrwanie tego trudnego czasu.
Pomoc dla potrzebujących
Zobacz również
Zarząd Fundacji LEGO zdecydował się globalnie pomóc dzieciom w czasie kryzysu. Kwota 50 milionów dolarów zostanie przekazana na rzecz najmłodszych i wykorzystana na wspieranie edukacji oraz pomoc dzieciom i rodzinom najbardziej dotkniętym obecną sytuacją. Głównym celem działania jest zapewnienie najmłodszym wsparcia w kontynuowaniu rozwoju poprzez zabawę. Aktualnie trwają prace nad wyborem organizacji na rynkach, na których obecny jest klockowy potentat i za pośrednictwem których pomoc trafi do najbardziej potrzebujących. Polska będzie również beneficjentem inicjatywy Fundacji LEGO, która regularnie pomaga dzieciom w naszym kraju.
Bawmy i uczmy się razem
Drugie działanie LEGO jest motywowane między innymi skalą wpływu kryzysu na edukację dzieci. Według szacunków UNESCO aż 87 procent uczniów nie może uczyć się w swoich szkołach i bez przeszkód kontaktować się z rówieśnikami.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Chcąc wesprzeć najmłodszych w rozwijaniu swoich umiejętności, szczególnie w tym czasie, Grupa LEGO prowadzi globalną kampanię pod hasłem Let’s Build Together. Działania mają charakter długofalowy, w Polsce prowadzone są także pod hasłem Budujmy razem! Celem kampanii jest poszukiwanie i podpowiadanie sposobów na kreatywną zabawę w domu, jak również zaangażowanie w nią rodziców.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nowe pomysły na zabawy mają pomagać dzieciom rozwijać umiejętności, takie jak: krytyczne myślenie, kreatywność i rozwiązywanie problemów.
Dzielmy się pomysłami
Grupa LEGO zebrała swoich projektantów, twórców i ekspertów od zabawy i przygotowała specjalne materiały dla dzieci i rodzin, dostępne na stronie i na YouTubie. W filmach i krótkich instrukcjach znaleźć można porady dotyczące konstruowania przeróżnych budowli i modeli z klocków i kreatywne sposoby na rozwijającą zabawę nie wymagającą korzystania z zabawek od LEGO. Pojawiają się też ciekawe wyzwania, którymi można się dzielić w kanałach mediów społecznościowych.
Niels B. Christiansen, CEO Grupy LEGO, zdaje sobie sprawę, jak trudno jest dzieciom przebywać poza szkołą i swoim typowym środowiskiem nauki.
– Chcemy pomóc rodzicom i rodzinom dać z siebie wszystko, bo wiemy, że najmłodsi uczą się poprzez zabawę. Zdobywają umiejętności potrzebne na całe życie: uczą się współpracować, komunikować i rozwiązywać problemy. Zależy nam na dalszym wspieraniu, rozwijaniu i inspirowaniu dzieci w tym burzliwym czasie – zadeklarował.