Lorenz w świadomy sposób podchodzi do redukcji emisji gazów cieplarnianych powstających w łańcuchu wartości. Z tego powodu firma od dawna pracuje nad zmniejszeniem zużycia energii i rozbudową własnej produkcji energii elektrycznej. Od 2022 roku firma Lorenz pokrywa 100% zapotrzebowania na energię elektryczną we wszystkich swoich zakładach z energii odnawialnych.
Ponadto Grupa Lorenz postawiła takie cele klimatyczne, jak:
Zobacz również
– do 2030 roku redukcja emisji w zakresie 1 i 2 o 50 % w porównaniu z rokiem bazowym 2019;
– cel długoterminowy: osiągnąć zerową emisję netto wzdłuż całego łańcucha wartości do 2045 roku.
Dotychczas firma z powodzeniem zredukowała emisję CO2 w zakresie 1 i zakresie 2, zmniejszając emisję o 27,3 % do końca 2021 roku. Przystępując do SBTi, Lorenz idzie o krok dalej i ponownie zwiększa swoje ambicje w zakresie ochrony klimatu. Na podstawie kryteriów SBTi i przy wsparciu zewnętrznym przedsiębiorstwo rewiduje swoje cele klimatyczne i definiuje plany działania w celu stworzenia opartej na nauce strategii klimatycznej, która uwzględnia również zakres 3.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Jesteśmy przekonani, że jako przedsiębiorstwo produkcyjne z branży spożywczej możemy wnieść istotny wkład w ograniczenie globalnego ocieplenia. Dlatego też przystąpiliśmy do inicjatywy Science Based Targets, w skrócie SBTi i tym samym zobowiązaliśmy się do wyznaczenia naukowo uzasadnionych, ambitnych celów klimatycznych – mówi Miriam Wollny, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w Lorenz.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
SBTI to współpraca pomiędzy Carbon Disclosure Project (CDP), United Nations (ONZ) Global Compact, World Resources Institute (WRI) i World Wide Fund for Nature (WWF). Inicjatywa pomaga firmom wspierać paryskie cele klimatyczne, które mają na celu ograniczenie globalnego ocieplenia do poziomu poniżej dwóch stopni Celsjusza w stosunku do poziomu przedprzemysłowego. Poprzez proces walidacji SBTi określa, jak bardzo i jak szybko poszczególne przedsiębiorstwa muszą zredukować emisję gazów cieplarnianych, aby osiągnąć wyznaczone cele.