Jest to 18 przejęcie Grupy Maspex i 3 na rynku rumuńskim. Przejęcie obejmuje między innymi, zakup trzech zakładów produkcyjnych spółki Rio Bucovina (zlokalizowane w miastach Vatra Dornei, Timişoara i Giurgiu), a także marki wód mineralnych “Bucovina”.
W ubiegłym tygodniu, Grupa Maspex, właściciel m.in. takich marek jak Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz, Krakus i Kotlin, sfinalizowała transakcję zakupu Spółki Rio Bucovina. Umowa dotyczy zakupu trzech zakładów produkcyjnych w miejscowościach: Vatra Dornei, Timisoara, Giurgiu oraz m.in. znanej marki Bucovina. Według danych AC Nielsen, Bucovina pod kątem udziałów wartościowych, do której należy 14% rynku wody w Rumunii (dane za AC Nielsen październik-listopad 2015).
Zobacz również
Jest to 18 przejęcie Grupy Maspex, 10 za granicą, w tym 3 na rynku rumuńskim. W 2007 roku rumuńska spółka Maspeksu zakupiła markę Arnos, wiodącego producenta makaronów, a w 2013 roku marki Salatini i Capollini – najstarsze znaki towarowe w segmencie krakersów i precli i zdecydowani liderzy, do których należy 1/3 rynku krakersów i ok. 20% rynku precli. Przejęcie Rio Bucoviny jest największym do tej pory zrealizowanym w Rumunii.
Rumunia jest dla Maspeksu drugim, po Polsce, co do wielkości rynkiem, zarówno jeżeli chodzi o obroty, poniesione inwestycje, jak i siłę nabywczą, co z punktu widzenia producentów wyrobów spożywczych jest bardzo ważne. Produkty takie jak: soki marchwiowe Tedi (Kubuś), soki i nektary Tymbark, czekolada na gorąco i cappuccino La Festa (La Festa jest synonimem cappuccino w Rumunii), herbatki rozpuszczalne Ekland, śmietanki do kawy Coffeeta, krakersy i precle Salatini, to zdecydowani liderzy na tym rynku.
Krzysztof Pawiński, Prezes Zarządu Grupy Maspex Wadowice: „Marka Bucovina znacznie zwiększy naszą konkurencyjność i umocni pozycję naszej firmy na rynku rumuńskim. Konsumpcja wody w Rumunii jest jeszcze na niższym poziomie, niż w innych krajach Europejskich, co z pewnością daje perspektywy do dalszego rozwoju. Na bazie firmy Rio Bukovina, planujemy zbudować kolejny, mocny obszar działalności w tym kraju w oparciu o pracowników tej firmy, zakupione zaplecze produkcyjne i marki.”
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Dorel Radu, Dyrektor generalny Rio Bucovina: Dorel Radu, Dyrektor generalny Rio Bucovina: Jako część Grupy Maspex Rio Bucovina znacznie umocni swoją pozycję na rynku spożywczym w Rumunii. Jestem przekonany, że doświadczenie Maspeksu, a także jego ambitne cele dotyczące oferty produktowej znacząco przyczynią się do wzrostu sprzedaży marek sprzedawanych przez firmę Rio Bucovina.”
Słuchaj podcastu NowyMarketing