Centralizacja biznesu gamingowego w ramach Grupy Onet-RASP do jednego centrum kompetencji i operacji ma na celu maksymalizację przychodu w obszarze biznesu transakcyjnego związanego z grami.
Biznes gamingowy oparty o dystrybucję i monetyzację gier online w modelu „free to play” jest jednym z największych biznesów transakcyjnych Grupy Onet-RASP i notuje coroczne wzrosty przychodu oraz liczby aktywnych graczy.
Zobacz również
„Naszym celem jest jak najszersze rozpowszechnienie gier poprzez dystrybucje wewnątrz serwisów Grupy i poza nimi oraz przyjęcie roli wydawcy wybranych gier mobilnych i online na polskim rynku. Scentralizowanie biznesu pozwoli nam wykorzystać przewagę jaką daje Grupa” – powiedziała Patrycja Rodzińska-Szary, szef działu monetyzacji produktów w Grupie Onet.pl, odpowiedzialna za biznes gamingowy w Grupie Onet-RASP.
Grupa Onet-RASP posiada w swoim portfolio serwisy z grami przeglądarkowymi dostępne na gryonline.onet.pl oraz na komputerswiat.pl, serwis z grami społecznościowymi w serwisie nk.pl, czeski serwis z grami hry.blesk.cz oraz serwis z grami mobilnymi m.onet.pl/zagraj. W ostatnich dniach Grupa Onet-RASP uruchomiła serwis z grami sportowymi „W przerwie” na potrzeby serwisów o tematyce sportowej eurosport.onet.pl i Przeglądu Sportowego. Podobną inicjatywą było uruchomienie serwisu z grami online dla portalu fakt24.pl.
„Segment gier online i gier mobilnych w modelu free to play to najdynamiczniej rozwijający się obszar rynku gier. Szacuje się, że wartość światowego rynku gier do 2017 roku wyniesie 102 mld USD, a liczba graczy przekroczy 2 miliardy. Czynnikiem napędzającym przyrost graczy będą właśnie gry mobilne i online, z tego powodu stale inwestujemy i rozwijamy ten obszar wewnątrz Grupy” – komentuje Patrycja Rodzińska-Szary.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Do tej pory Grupa Onet.pl współpracowała z ponad 50 partnerami z branży gier z całego świata, w tym m.in. z Polski, Niemiec, Holandii, Chin, Rosji, Ukrainy, Korei Pd. i Francji. Jako partner strategiczny i merytoryczny Digital Dragons, największej konferencji B2B w branży gier w Polsce, Grupa łączy twórców gier z podmiotami biznesowymi i pomaga w wymianie wiedzy. Co roku wspólnie z Krakowskim Parkiem Technologicznym i serwisem gry-online.pl przeprowadza również badania graczy Polish Gamers Research.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
„Polacy grają chętnie. Gry stały się rozrywką masową, dostępną na wyciągnięcie ręki, bez wychodzenia z domu. Model biznesowy free to play w znacznym stopniu przyczynił się do zmiany sposobu dystrybucji gier, definicji dystrybutora, obniżenia bariery wejścia do samej gry, a tym poszerzenia grupy odbiorców gier oraz zmiany stereotypu gracza. Według badań Polish Gamers Research 2015 53% graczy w Polsce pośród internautów w wieku 15-55 to kobiety.” – dodaje Rodzińska-Szary.