Po integracji zespołów WP i o2 wzmocnionych ekspertami z rynku, udało nam się zbudować internetowy „dream-team”; zwartą organizację zorientowaną na realizację naszej misji –bycia przewodnikiem Polaków po wirtualnym świecie – i osiąganie wyznaczonych przez akcjonariuszy celów biznesowych. Jestem dumny z tego, co udało nam się osiągnąć w tak krótkim czasie. Dziś możemy przedstawić pierwsze efekty wspólnej pracy. Niestety, tylko te, które są widoczne na zewnątrz– mówi Jacek Świderski, Prezes Zarządu Grupy Wirtualna Polska – Awangardowy wygląd strony głównej i jej nowa polityka wydawnicza, nowoczesne, a jednocześnie nawiązujące do naszych korzeni logo i nowa kampania reklamowa, w której stawiamy na śmiały, kreatywny przekaz.
Wizerunek
Nowe logo pozycjonuje WP jako dynamiczną markę – lidera. Podkreśla jej nowoczesność, nawiązując przy tym do tradycji, do polskości.
Zobacz również
Naszym znakiem graficznym mówimy: WP to odważna,innowacyjna marka. To także polska marka.– wyjaśnia Marta Czartoryska-Żak, VP ds. Marketingu, Komunikacji i PR Grupy WP –Zmieniając logo, produkt, język komunikacji realizujemy naszą misję. Chcemy być partnerem pierwszego wyboru dla Polaków, dostarczając im angażujące informacje, rozrywkę, usługi i inspirując w podejmowaniu codziennych decyzji.
Wprowadzeniu nowego logo towarzyszy kampania wizerunkowa pod hasłem „Wszystko, co ważne, dzieje się w Polsce. W Wirtualnej Polsce”. Przekaz ma ugruntować w odbiorcach przekonanie, że dzięki WP mogą oni w pełni uczestniczyć w bieżących wydarzeniach w kraju i na świecie. Wirtualna Polska gwarantuje im ciągły dostęp do najważniejszych informacji, prezentując je w optymalny i nowoczesny sposób.
W komunikacji WP stawia na odważny przekaz. Wykorzystane hasła korespondują z bieżącymi wydarzeniami, a na formatach reklamowych, podobnie jak na nowej stronie głównej, eksponowane są przykuwające uwagę zdjęcia. Działania reklamowe, których grupą docelową są osoby w wieku 25-49 lata, obejmują prasę, radio, kino, telewizję, internet oraz outdoor i potrwają do połowy października.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Strona główna
Zmianę logo sprzężono ze zmianą strony głównej WP. Po raz pierwszy portal internetowy tak radykalnie odchodzi od dotychczasowego sposobu prezentacji kontentu. Użytkownik ma przed sobą przejrzystą stronę, z modułowym układem, kategoryzacją informacji – od wiadomości, sportu, finansów, po lifestyle i ciekawostki – z silną ekspozycją zdjęć i dużą typografią.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Oderwaliśmy się od myślenia o SG przez pryzmat linków, schematu mającego już ponad 15 lat. Stworzyliśmy stronę, która ma trzy natury: szybką i newsową, opiniotwórczo-magazynową, a, kiedy trzeba, jest jak TV; mówi dynamicznym, efektownie zmontowanym obrazem.– wyjaśnia Michał Brański, VP Strategia w Grupie WP. – Interdyscyplinarny zespół wydawców czuwa nad jej jakością, aktualnością, elastycznością. Zmieniamy nasz core’owy produkt pod wieloma względami: designu, ergonomii, userexperience, rozwiązań reklamowych.
Nowa strona główna prezentuje treści za pomocą obrazu imultimediów. Gradacja kontentu i jego blokowa ekspozycja zwiększają użyteczność oraz przejrzystość strony. SG oparto na scrollowaniu,co pozwala użytkownikowi na jej „odkrywanie” i korzystanie z przyzwyczajeń wyniesionych z mobile oraz serwisów społecznościowych.
WP ma teraz swój charakter. To był nasz cel. Złamaliśmy stereotypy, bo chcieliśmy zmienić myślenie o portalu. Prezentować treści w nowy, mocny sposób, bez kompleksów. Z rozmachem, nasyconymi kolorami, dużymi zdjęciami – podkreśla Adam Plona, Dyrektor Departamentu Rozwoju Produktu w Grupie WP – Jeśli coś się stało, nasi użytkownicy będą o tym wiedzieć i będą czuli, że są w centrum wydarzeń. Chcemy sprawiać, by codziennie byli ciekawi tego, co znajduje się za kolejnym przesunięciem myszki.
Informacje dodatkowe:
Nowe logo Grupy Wirtualna Polska: Agencja BNA/Brand New Attitude
Kreacja i koncepcja kreatywna kampanii: Agencja Scholz&Friends Warszawa
Wykorzystane w kampanii kanały komunikacji:
- telewizja: m.in. TVP1, TVP2, TVN, Polsat, Ale Kino+, TV Puls, Polonia 1
- radio: m.in. Radio ZET, RMF FM, Polskie Radio, Radio ESKA, Radio WAWA
- prasa: dzienniki, tygodniki, miesięczniki (m.in. Rzeczpospolita, Wprost)
- kina: Helios, CinemCity, Multikino
- internet: m.in. Wirtualna Polska, IPLA, VOD TVP, Facebook, YouTube, Google,
gadu-gadu.pl - mobile: serwisy mobilne WP.PL
Zakup i planowanie mediów: Dom mediowyZenithOptimedia Group, Zespół Marketingu i Komunikacji Grupy Wirtualna Polska.