Grupa stawia na markę Money.pl, silną ekspozycję jakościowych treści Money.pl w ramach swojego ekosystemu wydawniczego oraz rozwój autorskich treści wideo.
Inwestycja w Money.pl, jedną z najsilniejszych marek biznesowych w Polsce, umocniła naszą pozycję lidera w prestiżowej kategorii wydawniczej „Biznes, Finanse, Prawo”. Był to kolejny krok w realizacji strategii dostarczania czytelnikom wysokiej jakości treści ekonomicznych i finansowych. Dalszym i naturalnym jest utworzenie jednego, silnego zespołu redakcyjnego. – mówi Jarosław Grabowski, VP Media Product w Grupie Wirtualna Polska – Połączoną redakcją, jako Redaktor Naczelny Serwisów Ekonomicznych, pokieruje Tomasz Grynkiewicz, wieloletni dziennikarz gospodarczy „Gazety Wyborczej”, ostatnio szef serwisu BizTok.
Zobacz również
Na czele zespołu wrocławskiego stanie Bartłomiej Dwornik, związany z Money.pl od 2007 roku, dotąd zastępca redaktora naczelnego Money.pl. Z organizacją rozstaje się natomiast Tomasz Bonek, dotychczasowy redaktor naczelny Money.pl, który jednocześnie przejmie od Grupy Wirtualna Polska spółkę Interaktywanie.com.
Wchodząca w skład Grupy Wirtualna Polska marka Money ma pełnić rolę patrona nad wszystkimi treściami ekonomicznymi. Pod tym silnym brandem rozwijać będziemy specjalistyczne treści ekonomiczne i konsumenckie, dedykowane m.in. takim dziedzinom jak giełda, rynki finansowe, czy analityka finansowa. – podkreśla Jakub Biczkowski, Product Manager Działu Serwisów Ekonomicznych Grupy WP – Stawiamy na wysokiej jakości kontent i silną ekspozycję treści Money.pl w ramach Grupy. Planujemy rozwijać też obszar biznesowego wideo, m.in. o nowe formaty informacyjne.
Od września 2014 roku Grupa Wirtualna Polska jest liderem w kategorii „Biznes, Finanse, Prawo” badania Megapanel pod względem zasięgu. W listopadzie witryny Grupy WP w tej kategorii odnotowały także największą liczbę odsłon krajowych (82,8 mln) oraz najdłuższy czas korzystania (3,8 mln godzin). Serwisy biznesowe Grupy WP plasują się na pierwszej pozycji również pod względem odsłon mobilnych (16,4 mln PV mobilnych) i czasu mobilnego (383 tys. godzin mobilnych), co wskazuje na największe zaangażowanie m-internautów.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Po połączeniu z Grupą Money.pl Grupa WP osiąga w tej kategorii 6,5 miliona RU, 112,2 miliona odsłon i 4,5 miliona godzin*, docierając tygodniowo do blisko 3 milionów czytelników kategorii „Biznes, Finanse, Prawo”**. Dla porównania, szacowana słuchalność informacyjno-biznesowej stacji radiowej TOK FM wynosi 358 tysięcy, a szacowane czytelnictwo dzienników drukowanych to: dla Rzeczpospolitej – 444 tys., Dziennika Gazety Prawnej – 333 tys., Pulsu Biznesu – 56 tys., Gazety Wyborczej – 2,3 mln***.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
*Źródło: Megapanel PBI/ Gemius, listopad 2014, Grupa Wirtualna Polska: symulacja wyników w oparciu o serwisy Grupy Wirtualna Polska i Grupy Money.pl
**Źródło: Megapanel PBI/ Gemius, październik 2014, dane tygodniowe; Grupa Wirtualna Polska: symulacja wyników w oparciu o serwisy Grupy Wirtualna Polska i Grupy Money.pl
*** Źródło: PBC, październik 2014, wskaźniki: słuchalność tygodniowa i czytelnictwo cyklu sezonowego, estymacje na populację Polaków