Grupa Żywiec zamienia przeterminowane piwo w zieloną energię

Grupa Żywiec zamienia przeterminowane piwo w zieloną energię
Ekologiczne działania to także mądre przetwarzanie surowców i własnych produktów. Tak też stało się z zapasami piwa, które nie sprzedało się podczas zamknięcia gastronomii – zamienione w biogaz zasili w energię warki w Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu.
O autorze
1 min czytania 2021-06-07

Pandemiczne lockdowny najbardziej uderzyły w branże gastronomiczną – zamknięte restauracje miały bardzo długie przerwy i ratowały się sprzedażą dań na wynos. Zamówienia składane przez aplikacje czy telefonicznie nie mogły jednak obejmować alkoholu, dlatego restauratorzy zostali z ogromnymi zapasami piwa bez możliwości jego sprzedaży. Według danych sama Grupa Żywiec na własny koszt musiała z takich miejsc odebrać  35 tys. kegów piwa.

W związku z tym, że Grupa Żywiec już 10 lat realizuje strategię zrównoważonego rozwoju, i tym razem postanowiono w ekologiczny sposób podejść do tematu niesprzedanego produktu. Z przeterminowanego lub po prostu niewykorzystanego piwa postanowiono wyprodukować biogaz, czyli naturalne, zielone źródło energii, które powstaje w wyniku beztlenowego rozkładu materii organicznej.

Cały proces udało się zrealizować przy udziale oczyszczalni zlokalizowanej w Browarze w Żywcu. Napój alkoholowy, który miały być spisany na straty, zostało ponownie użyty – wrócił do obiegu w Browarze jako źródło zielonej energii cieplnej. Co więcej, dzięki ponownemu użyciu piwa jako surowca do produkcji biogazu, ograniczono także emisje CO2 do atmosfery.

– Arcyksiążęcy Browar w Żywcu dysponuje własną kotłownią, gdzie głównym paliwem jest gaz ziemny. Drugim paliwem jest biogaz, który produkujemy w naszej oczyszczalni ścieków. Nawet 13% energii cieplnej wytworzonej w naszej kotłowni pochodzi ze spalania biogazu. Pod względem ciepła jesteśmy samowystarczalni – wytworzone ciepło jest wykorzystywane do warzenia piwa i ogrzewania wszystkich naszych budynków – mówi Paweł Bernatek, dyrektor Arcyksiążęcego Browaru w Żywcu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Już niemal 100 procent energii elektrycznej używanej przez Grupę Żywiec pochodzi ze źródeł odnawialnych. Firma od lat promuje także butelki zwrotne jako najbardziej ekologiczne opakowanie piwa w ramach kampanii „Daj butelce drugie życie”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się