Grzegorz Krzemień (GoldenSubmarine): Przed internautami nie ukryje się nic

Grzegorz Krzemień (GoldenSubmarine): Przed internautami nie ukryje się nic
W dzisiejszym odcinku Marketingowej 11 na pytania odpowiada Grzegorz Krzemień, prezes agencji marketingu interaktywnego GoldenSubmarine.
O autorze
2 min czytania 2012-10-01

1. W marketingu internetowym najważniejsze jest…

Prawda. Przed internautami nie ukryje się nic. A każda dęta, marketingowa ściema szybciej obiegnie świat niż sama reklama – tak właśnie dotarła do mnie nowa informacja o nowych możliwościach smartfonu Nokii.

2. Pierwszy projekt lub kampania, które dodały mojej marce skrzydeł, to…

Nie da się jednym projektem odpowiedzieć na to pytanie. Jestem w tej branży, we własnej firmie, od 2001 roku. Od tego czasu było kilka przełomów koncepcyjnych i technologicznych, które pomogły ukształtować GoldenSubmarine.

Myślę, że od roku 2005 roku byliśmy najbardziej multimedialną agencją w Polsce. Ukoronowaniem naszej pracy była obsługa multimedialna Shella. Tworzyliśmy dla nich multimedia na całą Europę Środkowo-Wschodnią. Do dziś robią wrażenie.

Na pewno projektem pokazującym na co nas stać jest ŠKODA Test Show. Od strategii poprzez kreację, aż po realizację – wszystko w naszych rękach. Olbrzymi projekt.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Obecnie duże nadzieje wiążę z aplikacjami mobilnymi dla Kopalni Soli „Wieliczka”. Zachwycają wiele osób i w pełni pokazują nasze kompetencje w wykorzystaniu marketingu mobilnego.

3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z jakim przyszło mi się zmierzyć, to…

Przewidywanie, co będzie trendem w najbliższym czasie, budowanie kompetencji, ich świadome niszczenie i zastępowanie kolejnymi. Czyli utrzymanie firmy na fali przez 11 lat. I żeby to się udało, trzeba tylko jeszcze pchnąć w tym samym kierunku 60 niezwykle kreatywnych indywidualistów, z ich własnymi pomysłami „na internet”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumny, to…

Multimedialna obsługa Shella – robiliśmy prawdziwe cuda, jak na tamte czasy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Teraz z tego, jak obsługujemy ŠKODĘ. To realizacja w praktyce idei agencji marketingu interaktywnego.

5. Kampania, której twórcom szczególnie zazdroszczę, to…

Lubię odrealnione poczucie humoru, które ociera się o popkulturę, więc „siedzę na koniu”.

6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w e-marketingu, to…

Mobilność, geolokalizacja i personalizacja.

A wszystko to najlepiej pokazuje infografika, którą zrobiliśmy nt. przyszłości marketingu.

7. Działania, które są totalnie przereklamowane w e-marketingu, to…

a) Augmented reality, w takiej formie z jaką mamy do czynienia obecnie.

b) Bezmyślny, narzędziowy ciąg na social media. Jest już około 10 serwisów społecznościowych, w których „trzeba” być, tylko z tego bycia z reguły nic nie wynika – a szkoda.

8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…

Zaufanie. Nam tak samo jak marketerowi, a może nawet bardziej, zależy na tym żeby projekt osiągnął wszystkie cele.

9. Swoje inspiracje czerpię z…

Z rozmów z ludźmi. GoldenSubmarine to tygiel pomysłów. To tym ciekawsze, że mogę obserwować dwa różne spojrzenia: warszawskie, bardziej „szołmeńskie” i poznańskie, bardziej racjonalne.

I z kwejka. 🙂

10. Gdybym miał sprzedawać polskie koszulki w Chinach, a miałbym nieograniczony budżet na działania e-marketingowe, to…

Zatrudniłbym Bayer Full. Czytałem, że robią oszałamiającą karierę za Wielkim Murem.

Zamiast tych żółtych wdzianek, koszulki… 

Może przy nieograniczonym budżecie stać by mnie było na rozmowy z nimi. 😉

11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…

Jaki inny zawód daje możliwość ciągłej prezentacji swoich pomysłów przed milionami ludzi? I pozwala na sprawdzanie ich skuteczności w czasie rzeczywistym?!

Co roku też muszę uczyć się czegoś nowego, tutaj nie można się nudzić.

A tak na prawdę, kto nie lubi wpływać na ludzi! ;D