Po sukcesie poprzednich dwóch edycji warsztatów, z których ostatni odbył się 14 grudnia w europejskiej siedzibie marki, w tegorocznym GUESS GEN Z LAB udział biorą także studenci z innych krajów, w tym z Akademie Mode & Design (AMD) w Monachium, International Fashion Academy (IFA) w Paryżu, Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, Manchester Fashion Institute (MFI) w Wielkiej Brytanii, IED z Mediolanu oraz uczelni IED w Barcelonie i Madrycie.
Celem platformy badawczej, którą są warsztaty GEN Z LAB, jest wzmocnienie związku marki z konsumentami z Pokolenia Z. Bezpośredni udział we wspólnym tworzeniu i wymianie myśli jednocześnie dostarcza studentom zestawu narzędzi do przyszłej pracy w marketingu branży mody.
Zobacz również
Znana również jako iGeneration, lub w skrócie iGen, Generacja Z jest pierwszą złożoną z prawdziwych „cyfrowych tubylców” i największym pokoleniem na planecie. W rzeczywistości, jej przedstawiciele stanowią około 2,47 miliarda (32%) mieszkańców Ziemi, z szacowaną siłą nabywczą 44 miliardów dolarów.
Poprzednie edycje GEN Z LABS pozwoliły nam lepiej zrozumieć nowe, wirtualnie połączone pokolenie. Warsztaty są okazją, by bezpośrednio uzyskać informacje, które pozwolą nam tworzyć produkty i usługi atrakcyjne dla młodszych osób. W tym roku rozszerzyliśmy rekrutację na warsztaty o inne europejskie uniwersytety. Bierze w nich udział łącznie 36 studentów z Francji, Włoch, Niemiec, Polski, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Pomogą naszym zespołom nie tylko zasięgnąć opinii nowego pokolenia, ale również uzyskać wielokulturowy wgląd w to, czego naprawdę młodzi ludzie chcą i oczekują od międzynarodowej marki mody i stylu życia. Uwielbiam odkrywać młode talenty i ich pomysły – mówi Paul Marciano, chief creative officer w GUESS?, Inc.
Kompleksowa analiza kampanii
GEN Z LAB to projekt, w ramach którego menedżerowie marketingu, sprzedaży i e-commerce marki GUESS mogą testować pomysły kampanii, produktów i inicjatyw oraz uzyskać informacje zwrotne wprost od przedstawicieli Pokolenia Z. Warsztaty zapewniają każdej uczelni moduły dopasowane do ich programów, dostarczając ogromnego wachlarza narzędzi badawczych: internetowych ankiet, warsztatów design thinking, grup fokusowych, projektów mystery shopping oraz e-commerce.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W trakcie 3-miesięcznego kursu studenci odwiedzają również główną siedzibę marki w Szwajcarii. Podczas dwudniowych warsztatów design thinking –19 i 20 września – studenci mają okazję pracować bezpośrednio z wybranymi senior menedżerami marki GUESS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Carlo Terreni, prezes Lifestyle Tech Competence Center komentuje:
Nasz zespół w Lifestyle-Tech Competence Center z dumą uczestniczy w rozwoju kolejnych edycji GUESS GEN Z LAB. Tym razem pokazaliśmy możliwości udanej współpracy z międzynarodowymi uczestnikami, aktywnie angażując uniwersytety z sześciu krajów i sprowadzając ich studentów do regionu Ticino. Wyjątkowa platforma współpracy z młodymi konsumentami, stworzona we współpracy z GUESS, jest bardzo skutecznym sposobem na uzyskanie informacji zwrotnej od nowych pokoleń. Chcemy wciąż udoskonalać to podejście, dlatego zapraszamy innych partnerów do zbadania tej możliwości razem z nami i GUESS.
Poznanie branży mody od wewnątrz
Studenci zdobywają praktyczne doświadczenie w zakresie funkcjonowania branży mody podczas analizy prawdziwych case studies, postów w mediach społecznościowych, kreacji komunikatów, tworzeniu kampanii i innych zadań. Uczestnicy biorą także udział w projektach reklamowych, sesjach zdjęciowych oraz testach aplikacji, sklepu online i salonów stacjonarnych. Zadania dają im bezcenny wgląd w to, jak procedury obsługi klienta i zarządzania wizerunkiem są wdrażane i realizowane w świecie biznesu.
Możliwość współpracy z GUESS w ramach warsztatów GEN Z LAB jest niesamowita. To jedyna w swoim rodzaju okazja, aby zrozumieć procesy związane z marketingiem i komunikacją z konsumentami, a także poznać nowych ludzi z całej Europy, z różnych kierunków studiów i o różnorodnej wiedzy. Mamy szansę, by zobaczyć wewnętrzne działania takiej marki jak GUESS. Genialnie jest połączyć wiele uniwersytetów, by współpracować, wymieniać się pomysłami i budować sieć kontaktów – mówi Hannah Perry, studentka Fashion Buying and Merchandising na Manchester Metropolitan University.
Fascynująco jest uzyskać bliską perspektywę na szczegółowe funkcjonowanie marki mody. Warsztaty ze studentami z różnych krajów i środowisk pozwalają nam poznać młode i ciekawe osoby z naszej branży. Warsztaty w Lugano dały nam fantastyczną możliwość współpracy z menedżerami GUESS podczas burzy mózgów i praktycznych projektów z udziałem znanej marki. Jesteśmy bardzo wdzięczni za tę cenną szansę – mówi Alice Cantamessa, studentka marketingu mody na IFA w Paryżu.