Gwiazda „Infamii” w kampanii za zakazem hodowli zwierząt na futro

Gwiazda „Infamii” w kampanii za zakazem hodowli zwierząt na futro
Od wielkiej radości po zawiedzione nadzieje – takie emocje od lat towarzyszą osobom, które czekają na wprowadzenie w Polsce zakazu hodowli zwierząt na futro. Stowarzyszenie Otwarte Klatki swoją nową kampanią przypomina, że większość społeczeństwa popiera ten zakaz, i apeluje do polityków, żeby jak najszybciej rozpoczęli pracę nad ustawą.
O autorze
2 min czytania 2025-07-22

W spocie wystąpiła aktorka Zofia Jastrzębska, znana m.in z serialu Infamia, odtwórzyni jednej z ról we wchodzącym właśnie do kin filmie Vinci 2.

„Dziś w Sejmie Rzeczypospolitej Polskiej odbyło się głosowanie nad ustawą o długo wyczekiwanym przez większość społeczeństwa zakazie hodowli zwierząt na futra” – dobiega głos radiowego spikera. Temu, co powie, w kolejnych scenach przysłuchują się bohaterowie spotu: mechanik samochodowy, rodzina z małym dzieckiem, sportowiec na siłowni, kobieta z psem, młoda dziewczyna jadąca autobusem. W pewnym momencie widać wybuch radości i uśmiech na twarzach – zakaz wszedł w życie… Niestety, w rzeczywistości to się nigdy nie wydarzyło. Narrator przypomina, że aktualny projekt ustawy może znowu trafić do sejmowej zamrażarki, i zachęca nas wszystkich do podjęcia działania.

W postać dziewczyny z autobusu wcieliła się aktorka młodego pokolenia Zofia Jastrzębska, znana przede wszystkim z głównej roli w serialu Infamia. W najbliższych dniach na ekrany polskich kin wejdzie film z jej udziałem – Vinci 2.

– Biorę udział w tej akcji, ponieważ jest to dla mnie bardzo ważna sprawa i chcę, żeby w końcu ta ustawa weszła w życie – skomentowała swój udział w spocie Zofia. – Mam nadzieję, że reakcje, które tutaj nagraliśmy – szczęścia, euforii, że to będzie miało miejsce w prawdziwym życiu i że naprawdę doczekamy takiego dnia, już niedługo, gdzie zakaz hodowli zwierząt na futro będzie codziennością – dodała.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W spocie na wieści dotyczące losu projektu czekają osoby z różnych środowisk i grup wiekowych – podobnie jest w rzeczywistości. Według badania przeprowadzonego na przełomie kwietnia i maja 2025 r. przez CBOS aż 71% ankietowanych stwierdziło, że hodowanie i zabijanie zwierząt dla ich futer nie powinno być dopuszczalne w Polsce. Badanie elektoratów wykazało dodatkowo, że osoby sprzeciwiające się takiej hodowli stanowią większość wyborców każdej partii.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Zdecydowana większość Polek i Polaków, niezależnie od poglądów politycznych, popiera odejście od hodowli zwierząt na futra. Mamy tutaj zgodę ponad podziałami – tłumaczy Marta Korzeniak z Otwartych Klatek. – W ciągu ostatniej dekady mieliśmy już kilka prób wprowadzenia zakazu. W tym momencie na procedowanie czeka projekt złożony już ponad rok temu przez posłankę Małgorzatę Tracz i podpisany przez ponad 120 posłów i posłanek. Tą kampanią apelujemy do polityków o jak najszybsze rozpoczęcie prac nad ustawą, bo każdy rok zwłoki, to kolejne miliony zwierząt, które będą cierpieć i umierać w bólu na fermach futrzarskich.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Publikacja spotu zbiegła się w czasie z ostatnim przed wakacjami posiedzeniem Komisji Nadzwyczajnej ds. ochrony zwierząt, która odpowiada za dalsze prace nad projektem. Zgodnie z zapowiedzią posłanki Tracz procedowanie projektu ma się rozpocząć we wrześniu. Autorzy kampanii chcą mieć pewność, że politycy nie zapomną o społecznych oczekiwaniach.

– Każdy i każda z nas ma moc, aby wpłynąć na Komisję i przekonać ją do rozpoczęcia prac nad ustawą. Wystarczy wejść na stronę: www.misjadlazwierzat.pl i wysłać krótką wiadomość do komisji. Pokażmy politykom, że zakaz hodowli zwierząt na futra jest dla nas ważny – podsumowuje Korzeniak.

Za produkcję i reżyserię spotu odpowiedzialny był Kajetan Ostrowski.

PS Gang Troski o Nioski: Sebastian Stankiewicz i Stowarzyszenie Otwarte Klatki zachęcają do zmiany losu kur w Polsce