fot. Radosław Kaźmierczak. Ul. Chorzowska, Katowice
BrandLift przygotuje i przeprowadzi kompleksową kampanię dla Górnośląsko-Zagłębowskiej Metropolii. Celem działań jest zbudowanie wiedzy o GZM, tak aby odbiorcy wiedzieli, jakie są jej granice i kompetencje oraz jakie korzyści wynikają z nich dla mieszkańców i gości. W ramach prowadzonej akcji GZM chce pokazać innowacje, jakie od lat na tym terenie ułatwiały ludziom życie oraz ludzi, którzy mimo również dziś wspólnie budują rozwiązania, ułatwiające funkcjonowanie. Kampania przez pokazywanie w sposób emocjonalny swoje unikalności ma budować markę Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.
Zobacz również
Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia to najmłodsza metropolia w Europie i pierwsza taka instytucja w Polsce. Tworzy ją związek 41 miast i gmin, zlokalizowanych w centralnej części województwa śląskiego. Obszar Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii to ponad 2,5 tys. km2, gdzie obok tradycyjnego przemysłu rozwijają się nowoczesne technologie, związane m.in. z branżą automotive, IT czy medycyną. Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia zamieszkiwana jest przez ok. 2,3 mln mieszkańców. GZM jest aktywna w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań w następujących obszarach:
- gospodarka
- transport publiczny/Mobilność
- edukacja
- branże czasu wolnego
- ochrona środowiska.
Aby zbudować wiedzę o obszarach kompetencji GZM postanowiła podjąć współpracę z agencją BrandLift i w nietypowy sposób pokazać życie w Metropolii.
#GZM_MisjaMetropolia, czyli poznaj GZM
Celem kampanii jest przede wszystkim promowanie obszarów i kompetencji GZM. W jaki sposób? W ramach „Misji Metropolia” wezmą udział:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
- Vlogerzy. Twórcy podejmują misję pokazania czym jest Metropolia w ujęciu zrównoważonej, zielonej Metropolii, transportu zbiorowego, nauki, gospodarki, inwestycji. Twórcy wcielą się w rolę edukatora i informatora o Metropolii. Będą także w kontakcie z mieszkańcami.
- Instagramerzy. Przedstawiają atuty oni Metropolii i jej rozwoju precyzyjnie dopasowane do stylu prowadzonego kanału i stylu życia, jaki reprezentują. Osoby w wieku studenckim skupią się na ekologii, transporcie i nauce zaś przedstawiciele rodzin na aspektach lifestylowych, powiązanych z życiem rodzinnym. Zawsze w każdym przekazie pokazujemy konkretna korzyść.
- Wysokozasięgowy influencer. Radek Kotarski zaprezentuje, czym obecnie jest Metropolia, czym była w ujęciu historycznym oraz jakie obecnie niesie korzyści dla mieszkańców.
Kampania zorganizowana jest w formie „challange”. Kolejni twórcy rzucają wyzwanie dla innych zaangażowanych influencerów do pokazania/sprawdzenia atutów GZM zgodnie z ich stylem i prezentowaną tematyką.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Metropolia po raz pierwszy sięga po tak innowacyjny sposób promocji regionu. Wyzwania zaprezentowane przez twórców mają aktywizować mieszkańców i pokazywać atuty życia w Metropolii.
Po raz pierwszy sięgamy po narzędzie, jakim jest influencer marketing, by promować zalety płynące z życia na terenach Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Po kampanii informacyjnej realizowanej za pomocą kanałów tradycyjnych przyszedł czas na bardziej nowoczesne myślenie o marketingu regionu. Wierzymy, że internetowi twórcy są bliżej odbiorców, przez co są wiarygodni. GZM ma wiele do zaoferowania w obszarach edukacji, gospodarki czy transportu. Chcemy burzyć stereotypy i pokazać, że jesteśmy nowoczesnym miejscem do nauki, pracy, życia codziennego i umiemy o tym nowocześnie opowiadać – mówi Daria Kosmala, dyrektor departamentu marki i komunikacji GZM.
GZM podkreśla, że za pomocą kampanii realizuje cele, do których należy m.in. promocji związku metropolitalnego i jego obszaru.
Influencer marketing pomaga w promocji regionów
Karina Hertel, partner zarządzający BrandLift podkreśla, że influencer marketing wchodzi w nowe obszary.
GZM może być wzorem dla innych regionów Polski, jak prowadzić efektywną komunikację w nowoczesny sposób. Nasi twórcy przyjadą do Metropolii, będą edukować, a także wchodzić w interakcję z mieszkańcami. Poprzez taki sposób komunikacji burzymy stereotypy dotyczące danego zagadnienia i pokazujemy innowacyjne rozwiązania. Influencer marketing to silne narzędzie coraz chętniej wykorzystywane przez marki, a także samorządy. Inne regiony powinny także wyjść naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców i promować się w nowoczesny sposób – powiedziała Karina Hertel, partner zarządzający BrandLift.
W kampanii wezmą m.in. udział m.in. Radosław Kotarski, który rzuca wyzwanie pozostałym twórcom. A także Krzysztof „Jankes” Jankowski popularny polski prezenter radiowy i telewizyjny, Jola Szymańska – dziennikarka i YouTuberka, Karol Werner autor bloga „Kołem się toczy”, autorzy kanału „5 sposobów na” czy Filip Nowobilski – Duży w Maluchu.