Haleon i Fundacja Cześć Ciało w kampanii edukacyjnej na temat higieny jamy ustnej

cześć ciało haleon kampania higiena jamy ustnej
Ponad 2/3 nastolatków w Polsce szuka porad zdrowotnych w internecie – najczęściej bez weryfikacji źródła. Haleon, firma specjalizująca się w produktach do higieny jamy ustnej wraz z Fundacją Cześć Ciało startują z projektem, który ma dać młodym rzetelne odpowiedzi ekspertów na temat higieny jamy ustnej.
O autorze
2 min czytania 2025-09-19

Według badania „MŁODE GŁOWY” Fundacji UNAWEZA, połowa uczniów (46%) ma skrajnie niską samoocenę, a 65,9% chciałoby mieć więcej szacunku do siebie. Na problemy z samoakceptacją składa się wiele czynników – w tym, między innymi: wygląd zębów i zapach z jamy ustnej.

Badania Fundacji moonka i infuture.institute z 2023 roku wskazują, że blisko połowa nastolatków deklaruje, że radzi sobie z wyzwaniami okresu dojrzewania samodzielnie, bez wsparcia i rozmowy z dorosłymi. Dodatkowo, ponad 65 proc. młodych osób szuka wiedzy o dojrzewaniu w Internecie, a nie u bliskich czy ekspertów – co potwierdza, jak ważne są rzetelne treści edukacyjne, dostępne tam, gdzie młodzież ich szuka. 

Według raportu NASK „Nastolatki 3.0” ponad 90 proc. młodych osób korzysta codziennie z mediów społecznościowych. Najczęściej wskazywane platformy to YouTube, TikTok i Instagram, które są naturalnym środowiskiem poszukiwania wiedzy dla tej grupy wiekowej.

Haleon i Fundacja Cześć Ciało

W ramach współpracy Haleon i Fundacja przygotowały cykl filmów edukacyjnych poświęconych higienie jamy ustnej, prowadzonych przez dr Annę Babczyńską-Staszewską, stomatolożkę. Materiały poruszają tematy z jednej strony podstawowe, ale też takie, na które wbrew pozorom nie każdy nastolatek odpowie poprawnie, czyli na przykład:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • jak prawidłowo myć zęby, jaką szczoteczkę i pastę wybrać,
  • czy nitkowanie jest konieczne,
  • jak napoje wpływają na szkliwo,
  • czym jest „zębowa moda”, czyli grillz, kolczyki i kryształki.

Kampania obejmuje także akcję edukacyjną „7 dni z idealną higieną” oraz specjalny live na TikToku, podczas którego młodzież będzie mogła zadawać pytania ekspertowi. Wszystkie te treści można znaleźć zaglądając na kanały social media Cześć Ciało.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

@czesccialo Cześć Ciało 👋 Nitkowanie zębów jest niepotrzebne? – Anna Babczyńska-Staszewska Nitkujesz zęby? A może nie i uważasz, że jest to kompletnie niepotrzebne? No właśnie – jak to jest z tym nitkowaniem? Koniecznie obejrzyj film z dr Anią i zobacz, czy nitkowanie jest potrzebne 🧵 [współpraca płatna] #haleonhealthpartner_poland #czesccialo #edukacja #dojrzewanie #zęby ♬ dźwięk oryginalny – Cześć Ciało
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
@czesccialo Cześć Ciało 👋 Zęby – jak myć, żeby je umyć? – Anna Babczyńska-Staszewska Każdy z nas myje zęby – ale czy na pewno robimy to dobrze? Czasami szczotkujemy je po prostu tak, jak wydaje nam się, że jest poprawnie. Ale jeżeli chcemy, żeby nasze zęby były zdrowe i dobrze wyglądały, musimy je myć świadomie i regularnie. Obejrzyj film z dr Anią i zobacz, jak myć zęby, żeby naprawdę je umyć! [współpraca płatna] #czesccialo #edukacja #dojrzewanie #cialaprawdaodojrzewaniu #zęby #higienajamyustnej #dentysta #stomatolog ♬ dźwięk oryginalny – Cześć Ciało

– Cieszymy się, że wspólnie z Haleon możemy dotrzeć z ważnym przekazem do młodych ludzi i ich rodzin – bo wiedza daje siłę, a nasza fundacja to przestrzeń, w której dojrzewanie i dbanie o siebie staje się zrozumiałe – mówi Olga Kwiecińska, założycielka Fundacji Cześć Ciało.

– Zdrowie jamy ustnej to coś więcej niż piękny uśmiech, to ważny element ogólnego zdrowia i samopoczucia. Dzięki współpracy z Fundacją Cześć Ciało chcemy dotrzeć do młodzieży z wiedzą, która realnie zmienia codzienne nawyki. Edukacja o dojrzewaniu jest dla nas nie tylko misją, ale też realnym wkładem w zdrowie nowych pokoleń – to zapobieganie przez wiedzę. Dlatego też nasze działania obejmują lekcje edukacyjne w szkołach – do tej pory w zajęciach wzięło udział 20 tysięcy dzieci, a do końca roku liczba ta przekroczy 25 tysięcy. W ubiegłym roku przeszkolono łącznie 15 tysięcy uczniów. Każde dziecko otrzymuje pakiet materiałów – w tym pastę Sensodyne Proszkliwo Kids, edukacyjne kolorowanki, kalendarz szczotkowania czy naklejkę dzielnego pacjenta – dodaje Agnieszka Jędrachowicz z działu Ekspert w Haleon.