Szary, zwykły poranek, poczucie osamotnienia, bezsilności i niepewności – to codzienność wielu młodych ludzi. W najnowszym, poruszającym spocie Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, widz poznaje zwyczajną nastolatkę i towarzyszy jej w ciągu pozornie normalnego dnia. W tle słychać jednak rozpaczliwe wołanie o pomoc.
Halo… Chyba potrzebuję pomocy…
Zobacz również
Te przejmujące słowa wypowiada główna bohaterka filmu kampanijnego. Celem kreacji jest zwrócenie uwagi na problemy dzieci oraz wyzwania, z którymi dziś mierzy się fundacja w związku z utrzymaniem Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży, a także podkreślenie szczególnej roli, jaką odgrywa linia 116 111.
W Polsce ciężko jest uzyskać profesjonalne wsparcie w kryzysie. Brakuje dostępu do bezpłatnej pomocy psychologicznej i psychiatrycznej. Zdarza się, że dzieci czekają na wizytę u specjalisty nawet rok. Wtedy z pomocą przychodzi Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111. Dzwonią i piszą młodzi ludzie borykający się z samotnością i poczuciem bezsilności. Z każdym rokiem przybywa tych, którzy zmagają się z myślami samobójczymi – obecnie jest to średnio aż 14 tego typu rozmów i wiadomości dziennie.
– W ramach kampanii zwracamy się o wsparcie Telefonu 116 111 prowadzonego przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę, który już od ponad 10 lat uzupełnia istotną lukę w systemie pomocy dzieciom w Polsce i pozostaje ważnym – a przy tym łatwo dostępnym dla dzieci – miejscem, w którym mogą znaleźć profesjonalne wsparcie w trudnych chwilach. Bardzo chcielibyśmy uruchomić nowe stanowiska, a także, aby telefon działał całą dobę – jednak wiemy, że bez dodatkowych środków nie będzie to możliwe. Liczymy na wsparcie rodziców, mamy nadzieję, że poruszy ich historia dziecka ukazana w spocie – mówi Monika Zagórska, koordynatorka ds. komunikacji zewnętrznej w Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
W opowieści ze spotu wielu odbiorców może znaleźć podobieństwo do własnej sytuacji życiowej. Zwyczajna nastolatka przeżywa trudności i potrzebuje wsparcia w trudnym dla niej momencie. Widz nie wie do końca co przeżywa, ale czuje że dzieje się coś bardzo niepokojącego. Troska o nią towarzyszy mu od pierwszej do ostatniej sekundy filmu. Na szczęście dziewczynka wie, gdzie szukać pomocy – sięga po telefon i wykręca 116 111.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Siłą kreacji jest to, że o bohaterce dowiadujemy się dokładnie tyle, ile sama chce o sobie powiedzieć – poznajemy jej historię ze strzępków rozmowy telefonicznej z konsultantką 116 111. Ukazanie kontaktu z Telefonem Zaufania wydało się nam niezwykle ważne. Widzimy, jak dziewczynka najpierw boi się mówić, nie ma pewności, czy uda się jej uzyskać wsparcie, i jak finalnie w trakcie rozmowy buduje swoje zaufanie do profesjonalisty będącego po drugiej stronie słuchawki – dodaje Monika Zagórska.
Autorem koncepcji kreatywnej jest agencja Cut The Mustard. Nad realizacją spotu czuwał Maciej Kowalczuk, ceniony reżyser spotów reklamowych. Film trwa 2 minuty, została też przygotowana wersja skrócona – 45-sekundowa. Za produkcję odpowiada dom produkcyjny Foszer Sawicki, a za pozyskanie mediów dom mediowy Zenith. Zaplanowano także działania z udziałem influencerów przy wsparciu agencji Lettly. Kampania wystartowała 2 stycznia 2019 roku i zasięgiem obejmie stacje telewizyjne oraz internet. Prowadzone będą także działania public relations z udziałem agencji PR.me.
Wesprzeć Telefon Zaufania może każdy przekazując jednorazową wpłatę na stronie wspierajtelefon.pl lub decydując się na regularną, comiesięczną pomoc. Przez cały styczeń można też wysłać SMS o treści: TELEFON na numer 7455 (koszt SMS 4,92 zł z VAT). Fundacja zaprasza także do skorzystania z innych dostępnych form wsparcia.
PS
Od pierwszych dni października br. bilbordy, profile w mediach społecznościowych, a nawet ekrany w wagonach warszawskiego metra zapełniły wizerunki polskich gwiazd dyskutujących na temat głodu. 16 października dowiedzieliśmy się w końcu, kogo postanowiły wesprzeć polskie gwiazdy. Na bilbordach ich wizerunki zastąpiła dziewczynka, która w imieniu ponad 1 000 000 polskich dzieci w wieku 0-17 lat dotkniętych ubóstwem przypomina, że można być głodnym po prostu, ale też głodnym godnego życia.
PS2
W Internecie, tak jak w telewizji, nie wszystko jest prawdziwe. Setki tysięcy osób dorosłych tworzy konta, na których podszywa się pod dzieci. Dlatego akcja Moviestar i agencji Y&R Mexico ostrzega – chroń swoje dzieci.
PS3
Według danych NASK, aż jedna czwarta nastolatków (23,1%) przyznaje, że zdarzyło im się spotkać z osobą dorosłą poznaną w internecie, ale z roku na rok rośnie liczba ujawnianych przypadków uwodzenia dzieci online. Kampania „Uważni Rodzice”, realizowana przez Fundację Dajemy Dzieciom siłę w partnerstwie z Fundacją Orange, zwraca uwagę na kluczową rolę rodzicielskiej uważności w ochronie dzieci przed zagrożeniami online.
PS4
Przemoc wobec dzieci, nie tylko w sieci, to trudny temat, który u niektórych powoduje „mokre oczy”. Dlatego od lat organizacje, fundacje, instytucje państwowe tworzą kontrowersyjne, szokujące kampanie, które mają zwrócić naszą uwagę na problem nadużywania przemocy. W naszym cyklu “Reklama zmienia spojrzenie” prezentowaliśmy najmocniejsze kampanie dotyczące przemocy wobec dzieci. Zobaczcie → tutaj.