Aplikacja mobilna jest kolejnym krokiem związanym z procesem digitalizacji podejmowanym przez Superligę Sp. z o.o., odpowiedzialną za zarządzanie rozgrywkami PGNiG Superligi i PGNiG Superligi Kobiet. Jej celem jest integracja całego środowiska kibiców piłki ręcznej. Prócz aplikacji mobilnej lig, będzie pełniła funkcję spersonalizowanej aplikacji każdego z 22 klubów. Jej użytkownik będzie mógł śledzić na żywo mecze swoich zespołów, bieżące informacje ze świata ligowej piłki ręcznej, statystyki, wyniki oraz oglądać skróty spotkań. Narzędzie zostanie wyposażone w system powiadomień umożliwiających przypominanie o meczach swoich drużyn, transmisjach telewizyjnych, a także przesyłania spersonalizowanych ofert kibicom. Aplikacja będzie miała również opcje grywalizacji integrującej świat realnych rozgrywek ligowych ze światem cyfrowym, a także wspierać proces zakupu biletów na mecze.
– Po stworzeniu nowych, zintegrowanych stron internetowych dla ligi męskiej i żeńskiej, liczba ich odsłon i unikalnych użytkowników wzrosła o około 90%. Planując kolejne kroki rozwoju cyfrowego ligowej piłki ręcznej, zamierzamy zrealizować szereg projektów wśród których rozbudowana aplikacja mobilna jest jednym z najważniejszych z nich. Chcemy, aby kibice mieli najświeższe informację zawsze pod ręką, łatwo obejrzeć skróty meczów, zapoznać się ze statystykami czy zakupić produkty klubów. To również kolejne narzędzie z obszaru digitalizacji Superligi, które pomoże nam zwiększyć zainteresowanie rozgrywkami wśród kibiców, budowie frekwencji na trybunach, a także umożliwi jeszcze lepszą komunikację naszych sponsorów z kibicami – mówi Piotr Należyty, wiceprezes Superligi Sp. z o.o.
Zobacz również
Superliga od ponad roku inwestuje w rozwiązania digitalowe, które są kluczowe w budowaniu, rozwijaniu biznesu sportowego, a także systematycznemu zwiększania zainteresowania piłką ręczną w Polsce. Po stworzeniu nowej oprawy telewizyjnej, stron internetowych, identyfikacji wizualnej i kanałów social media dla ligi kobiet, zarząd Superligi odpowiada na potrzeby kibiców, którzy chcą mieć PGNiG Superligę i PGNiG Superligę Kobiet na wyciągnięcie ręki, a także sponsorów chcących kierować do nich spersonalizowane treści.
– To już nasz drugi projekt dla PGNiG Superliga. Bardzo cieszymy się, że Zarząd Superligi ponownie nam zaufał i mamy szansę wesprzeć Superligę w kolejnym kroku cyfrowej transformacji. Aplikacja będzie oczywiście źródłem informacji dla kibiców, ale przede wszystkim umożliwi im bycie bliżej klubów. Będziemy na bieżąco obserwować konsumpcję treści, którymi Superliga będzie dzielić się za pomocą aplikacji. Będziemy słuchać kibiców i proponować nowe digitalowe rozwiązania, będące odpowiedzią na ich oczekiwania – mówi Angelika Kuśnierz, prezes zarządu agencji Gutenberg, w ramach której działa Happy Endians Digital Production
– Aplikacja zostanie uruchomiona jednocześnie dla systemów iOS i Android. Zaimplementowane mechanizmy takie jak rozbudowany system notyfikacji sprawią, że przypomnienia o nadchodzących meczach oraz wyniki tych trwających będą zawsze „pod ręką”. Elementy grywalizacji zapewnią dodatkową rozrywkę, a personalizowane konta użytkowników pozwolą precyzyjnie dopasować otrzymywane informacje do swoich potrzeb. Struktura aplikacji umożliwi jej ciągły rozwój i implementację nowych funkcjonalności w przyszłości – mówi Michał Beszczyński, senior project manager w Happy Endians.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing