Harry i Meghan złożyli aplikację w brytyjskim Urzędzie Patentowym (The Intellectual Property Office – IPO ) w czerwcu ubiegłego roku na rejestrację marki Sussex Royal na ponad 100 towarów i usług, od materiałów dydaktycznych i grup wsparcia emocjonalnego, aż po ubrania, a nawet gazety. Lista jest bardzo obszerna i dotyczy między innymi: ubrań; obuwia; nakryć głowy; koszulek; płaszczy; kurtek; spodni; swetrów; sukienek; piżam; garniturów; bluz; bluz z kapturem; czapek; chust; opasek na głowę; skarpetek; szalików i nakryć głowy; rękawiczek i odzieży sportowej. Zgłoszenie zostało złożone na znaki „Sussex Royal” i „Sussex Royal The Foundation of the Duke and Duchess of Sussex” w imieniu fundacji założonej przez Harry’ego i Meghan, która została wydzielona z fundacji prowadzonej wcześniej wspólnie z księciem Williamem i księżną Kate. Fundacja ta jest fundacją charytatywną i będzie się zajmować szeroką gamą problemów, m.in. prawami kobiet, weteranami wojennymi, a także problemami zdrowia psychicznego.
Przypuszcza się, że para w przypadku opuszczenia rodziny królewskiej może stracić tytuły, dlatego też Harry i Meghan zdecydowali się na rejestrację tytułów w postaci znaku towarowego, tak aby nadal móc ich używać.
Zobacz również
W momencie rejestracji znaku musi występować intencja używania go, dlatego już wcześniej zaczęto oznaczać niektóre towary marką „Sussex Royal”. Towary powinny zostać wprowadzone na rynek i być dostępne w sprzedaży. W przeciwnym razie może dojść do wygaszenia znaku.
Jeśli chodzi o termin „Sussex Royal” nie jest oficjalnym tytułem czy terminem. Więcej wątpliwości może powstać w przypadku rejestracji terminu „Sussex Royal Foundation of the Duke and Duchess of Sussex” jako że termin ten bezpośrednio nawiązuje do tytułów królewskich.
Rejestracja znaku przez brytyjski Urząd Patentowy oznacza ochronę produktów sygnowanych nazwą Sussex Royal. W praktyce oznacza to, że jeśli inny podmiot wyprodukuje i będzie chciał sprzedawać np. T-shirt z logiem Sussex Royal, to będzie to naruszenie prawa.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Co ciekawe, podobne zgłoszenie pojawiło się także a bazie Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO). Na razie jednak szczegółowe informacje są ukryte, w tym m.in. podmiot zgłaszający. W wykazie towarów znajdują się jednak takie towary jak np. piwo i inne napoje alkoholowe. Pozostaje więc wątpliwe czy rzeczywiście zgłoszenie to także należy przypisać książęcej parze.
Słuchaj podcastu NowyMarketing