TV 360° to usługa oferowana klientom Havas Media Group od lipca 2020 r., która powstała z potrzeby odpowiedzi na problem obecnej fragmentaryzacji rynku mediowego, jeśli chodzi o urządzenia, na jakich konsumowane są przez odbiorców treści telewizyjne. Problem jest zbliżony do sytuacji, która miała miejsce kilkanaście lat temu, w momencie, kiedy na rynku telewizyjnym pojawiło się kilkadziesiąt nowych stacji telewizyjnych. W odpowiedzi na to wyzwanie, stacje o niewielkiej oglądalności, zostały skupione w duże pakiety stacji tematycznych. W dobie dzisiejszego rozproszenia formy konsumpcji treści telewizyjnych, istnieje podobna potrzeba. Dlatego zamiast docierać do pojedynczych użytkowników w ramach osobnych kampanii, usługa TV 360° daje możliwość dotarcia do wielu użytkowników w ramach jednej kampanii z pełną kontrolą nad wspólnym zasięgiem i innymi kluczowymi dla działań KPI. To kluczowa kwestia, ponieważ jak pokazują badania, już nawet 30% konsumpcji treści telewizyjnych jest generowane z wykorzystaniem innych form niż telewizja linearna, zatem mówimy o braku możliwości dotarcia do tej części grupy celowej, w przypadku gdy reklamodawca wykorzystuje tradycyjne podejście.
Wielu reklamodawców, szczególnie w post pandemicznej rzeczywistości, poszukuje jak najwyższego ROI, a produkt dający możliwość obecności w całym ekosystemie telewizyjnym, niezależnie czy jest to TV, smartfon, czy TV Smart, przynosi reklamodawcy znaczącą przewagę. Przeciętny wzrost zasięgu kampanii realizowanych w ramach TV 360° w porównaniu jedynie do telewizji linearnej wynosi ponad 14%.
Zobacz również
– TV 360° daje przede wszystkim reklamodawcom możliwość wykorzystania pełnego potencjału działań zarówno w telewizji linearnej, jak i video online poprzez dostęp do wysokojakościowego contentu stacji telewizyjnych. I to niezależnie od urządzenia, na którym ta treść jest konsumowana przez odbiorcę czy też od formy dostarczenia „sygnału” – sieci kablowej, telewizji naziemnej lub z wykorzystaniem aplikacji internetowych. Dzięki temu, reklamodawcy są w stanie w sposób dynamiczny odpowiadać na zmieniające się trendy w konsumpcji contentu telewizyjnego, zapewniając sobie znacząco bardziej efektywne dotarcie do grup celowych, a w wielu przypadkach dotarcie do zupełnie nowych odbiorców, którzy nie korzystają lub bardzo rzadko korzystają z telewizji linearnej – komentuje Sergiusz Geller, video director w Havas Media Group.
Co istotne, cały proces raportowania bazuje na panelu telemetrycznym AGB Nielsen oraz pełnym monitoringu działań w obszarze digital, w ramach technologii uzgodnionych z klientem. Proces optymalizacji oraz raportowania wsparty jest natomiast autorskim narzędziem Havas Media Group. Oferta TV 360° obejmuje swoim zasięgiem wszystkie największe grupy telewizyjne.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]