– Choć Kawę Kobiecą wypalamy z okazji Dnia Kobiet, nie chcemy, by była ona jedynie dodatkiem do bukietu. Naszym celem jest zwrócenie uwagi na problemy, z jakimi zmagają się Polki. W poprzednich latach głośno mówiliśmy m.in. o ubóstwie menstruacyjnym, luce płacowej, a także wspieraliśmy uchodźczynie wojenne. W tym roku skupiamy się na kwestii przemocy wobec kobiet. Przemoc dotyka niemal każdej kobiety i wielu obszarów jej życia — nietykalności cielesnej, prawa do intymności, do szacunku czy prawa do niezależności ekonomicznej. Chcemy szacunku na co dzień zamiast kwiatów od święta — tłumaczy Lena Wrzosek, head of marketing & e-commerce warszawskiej palarni kawy speciality HAYB.
Zysk ze sprzedaży ziaren pochodzących z Gwatemali i wypalonych w dwóch wersjach — zarówno pod espresso, jak i alternatywne metody, zostanie przeznaczony na wsparcie działalności Fundacji Feminoteka.
Zobacz również
– Jako HAYB chcemy ofiarować pomoc tym, które nie mogły się obronić. Dlatego w tym roku po raz kolejny wspieramy Fundację Feminoteka, działającą na rzecz kobiet doświadczających przemocy. – podkreśla Lena Wrzosek.
fot. Materiały prasowe HAYB
– Walczymy z krzywdzącym przekonaniem, że przemoc spotyka kobiety jedynie w ciemnych zaułkach — najczęściej spotyka je we własnych domach, często ze strony tych, którzy chwilę wcześniej wręczali kwiaty na Dzień Kobiet. Nie zgadzamy się na przerzucanie winy na osobę skrzywdzoną, na przykład pytaniami “Dlaczego tak się ubrałaś?”, “Dlaczego nie krzyczałaś?”. Zdecydowana większość zgłoszeń dotyczących doświadczania przemocy domowej dotyczy kobiet. Wspólnie z palarnią kawy speciality HAYB oraz marką ELEMENTY chcemy uświadamiać jak przeciwdziałać różnym formom przemocy, jak wesprzeć osoby jej doświadczające — zaznacza Jolanta Gawęda z Fundacji Feminoteka.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
– Zaangażowanie społeczne jest wpisane w charakter naszej marki od zawsze. Przekazujemy 1% zysku ze sprzedaży naszych ubrań na rzecz organizacji społecznych, regularnie angażujemy się także w konkretne, wartościowe akcje. Chcemy mieć pozytywny wpływ na otoczenie i życie ludzi, dlatego kiedy HAYB zaprosił nas do udziału w akcji, długo się nie zastanawialiśmy. Zwłaszcza że ELEMENTY na tym etapie istnienia marki, są tworzone głównie przez kobiety, dla kobiet. Data 8 marca to szczególny dzień, bo to wtedy najgłośniej mówi się o wspólnocie i wsparciu kobiet. To ważne, by przekuć tę narrację w realne działania. W tym roku wspieramy komunikacyjnie sprzedaż Kawy Kobiecej od HAYB i 10% zysku ze sprzedaży 8 marca, zarówno w naszych butikach, jak i online, przekazujemy fundacji Feminoteka — podkreśla Bartosz Ladra, współzałożyciel marki ELEMENTY.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kawę Kobiecą można zakupić w sklepie internetowym palarni HAYB oraz w Coffeedesku. To już piąta edycja akcji organizowanej przez warszawską palarnię HAYB.
Zdjęcie główne: materiały prasowe HAYB