TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Headhunting w Linkleaders: „Struktura juniorska w agencjach się nie sprawdza”

Agencja Linkleaders mocno inwestuje w pozyskiwanie specjalistów z doświadczeniem seniorskim, którzy wcześniej pełnili funkcje po tzw. „stronie klienckiej”. – Obecnie nie mamy niemal żadnego juniora w firmie – mówi Anna Zając, nowa client service director.
O autorze
2 min czytania 2019-06-14

Zdaniem Linkleaders, inwestowanie w juniorów okazało się zbyt czasochłonne i mniej efektywne niż wcześniej się spodziewano, wpływało również na bardzo dużą rotację pracowników.

– Struktura juniorska się nie sprawdziła. Juniorzy często traktowali agencję jako okres przejściowy do dalszej kariery i wyposażeni przez nas w bardzo solidną wiedzę odchodzili na „stronę klienta”, która była postrzegana jako lepsza. Możemy przytoczyć przykłady kilku znaczących na polskim i międzynarodowym rynku graczy, których całe działy PR składają się z naszych „absolwentów” – komentuje Anna Zając, client service director w Linkleaders.

Od ponad roku Linkleaders konsekwentnie inwestuje więc w aktywny headhunting. Konsultanci poszukiwani są na LinkedIn oraz z pomocą agencji rekrutacyjnych.

– Jest u nas była rzecznik mBanku, dziennikarz Forbesa oraz PRowiec Samsunga, specjaliści z Deloitte Digital czy Telewizji Polskiej. Nie odczuwamy na razie braku kompetencji juniorskich. Przekonaliśmy się, że cenniejsza dla agencji jest korzyść dla klienta związana z wysokim poziomem wiedzy i obsługi niż wyższa marża wynikająca z niższych kosztów pracy. Zadania o mniejszym stopniu zaawansowania staramy się automatyzować, wprowadzamy też coraz więcej cyfrowych narzędzi zarówno do usprawnienia pracy, jak i analizy efektywności. Stawiamy też na edukację klienta – eliminujemy na przykład bardzo jeszcze częste raportowanie wyników w dokumentach tekstowych – dodaje Anna Zając.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Poza wysokim poziomem „seniority”, Linkleaders stawia coraz mocniej na doświadczenie klienckie u swoich pracowników. Zdaniem firmy, perspektywa bycia klientem agencji pozwala lepiej odpowiadać na potrzeby globalnych organizacji.

– To bardzo przydatne nie tylko w codziennej pracy, ale też przy startowaniu do kolejnych przetargów, do których jesteśmy zapraszani coraz częściej na równi z międzynarodowymi agencjami sieciowymi – mówi Anna Zając.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Firma podkreśla, że dzięki nowej strategii stała się pracodawcą świadomego wyboru dla doświadczonych specjalistów. W celu ich zatrzymania rozbudowuje więc platformy dzielenia się wiedzą, angażuje też członków w aktywne budowanie strategii Linkleaders na kolejne lata. Firma eksperymentuje również ze zwinnymi metodykami pracy, pozwalającymi na krzyżowanie różnych kompetencji w ramach całej organizacji oraz rozwój osobisty bez zamykania się w prowadzonym projekcie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– To też świetny sposób na uczenie się najlepszych od najlepszych – podkreśla Anna Zając – Ponieważ mocno rozbudowujemy obszar marketingu i employer brandingu, nasi PRowcy poznają lepiej narzędzia marketingowe i odwrotnie – marketingowcy wchodzą w PR – mówi Anna Zając.

Jak twierdzi firma, nie będzie zamykała się na osoby o niższych kompetencjach.

– Będziemy jednak inwestować tylko w tych najlepiej rokujących i najbardziej świadomych korzyści, jakie płyną z pracy w elitarnym pod względem obszaru kompetencyjnego środowiska – podsumowuje Anna Zając.