Dla wielu osób prawdziwym wyzwaniem jest utrzymanie tzw. work-life balance – przejawem zachwiania równowagi między życiem zawodowym a prywatnym jest np. siedzenie przed komputerem po godzinach, czy odpisywanie na maile w czasie swojego urlopu.
Niełatwo jest samemu zrezygnować z dodatkowych zajęć, czy odłożyć telefon w czasie wolnym od pracy. Czasem chcielibyśmy, gdyby aby ktoś za nas o tym zdecydował i odłączał nas od prądu, gdy tylko przesadzamy z liczbą narzuconych sobie obowiązków.
Zobacz również
W reklamie Heinekena nie ktoś, a COŚ przyczynia się do tego, że przypominamy sobie o konieczności odpoczynku i odbywania spotkań czysto towarzyskich. W reklamie stworzonej przez agencję Publicis Worldwide zostaje przedstawiona sytuacja, w której nasze komputery i inne elektroniczne urządzenia wyłącza… otwieracz do butelek.
Reklama zatytułowana „The Closer” w humorystyczny sposób odnosi się do realnego problemu, którym jest pracoholizm i brak granicy między życiem prywatnym a zawodowym. Taka sytuacja dotyka freelancerów, osoby pracujące zdalnie, ale także te na etacie, które wielokrotnie muszą robić nadgodziny w miejscu pracy.
– Dlatego też stworzyliśmy „The Closer”. To swego rodzaju prowokacja społeczna, aby pomóc ludziom dostrzec, że skoncentrowanie wyłącznie na pracy jest niedorzeczne. Wszyscy mamy możliwość, aby czasem się wylogować i spotkać się z naszymi przyjaciółmi – mówi Bram Westenbrink, globalny szef marki Heineken.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Poza wyprodukowaniem reklamy z przesłaniem, Heineken zachęca pracowników w Stanach Zjednoczonych do blokowania swoich kalendarzy na koniec dnia za pomocą funkcji Calendar Closer, aby uniemożliwić współpracownikom planowanie spotkań po godzinach pracy. Osoby, które jako pierwsze użyją tej funkcji otrzymają nagrodę pieniężną, którą mogą przeznaczyć na aktywności w gronie przyjaciół i rodziny.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– W związku z tym, że coraz bardziej zaciera nam się ta granica między pracą a czasem wolnym, chcemy zacząć dyskusję o poważnym problemie, jakim jest presja społeczna i narzucanie życia w stylu „bycia ciągle zajętym”. Zachęcamy pracowników na całym świecie, aby zmienić priorytety i zacząć spędzać więcej czasu na spotkaniach towarzyskich i wypoczynku z osobami, które są dla nas najważniejsze – mówi Bram Westenbrink, globalny szef marki Heineken – dodaje Westenbrink.