Heineken wycofuje swoją kampanię po tym, gdy ta została uznana za rasistowską. Słusznie?

Heineken wycofuje swoją kampanię po tym, gdy ta została uznana za rasistowską. Słusznie?
Nowa, amerykańska kampania holenderskiego koncernu piwnego nie działała zbyt długo. Internauci bardzo szybko uznali ją za rasistowską. Czy "lighter Is better"?
O autorze
1 min czytania 2018-03-29

W krótkim, 30 sekundowym spocie barman dostrzega piękną kobietę, która ma ochotę na wino. Ten jednak szybko popycha w jej stronę piwo, które sunąc po ladzie, omija czarnoskórych siedzących przy barze i trafia prosto w ręce kobiety. Pod koniec spotu na ekranie widzimy hasło „Sometimes lighter is better”.

Bardzo szybko kampanie skwitował raper Chance the Rapper, który na Twitterze napisał, że cała kampania jest „strasznie rasistowska”.

Po jego komentarzu w sieci zawrzało. Wiele osób podzieliło zdanie muzyka. Marka szybko zareagowała i przeprosiła, dodając, że zabrało tutaj odpowiedniej oceny i obiecuje wziąć wszystkie opinie do serca. Spot został usunięty z oficjalnego kanału marki, ale jak wiadomo, w sieci nic nie ginie:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Groteskowe reklamy, kłamstwa i rasistowskie kreacje to tylko kilka przykładów, które spędzają sen z powiek markom. Jakiś czas temu za rasizm oberwało się szwedzkiemu brandowi H&M. Wszystko za sprawą źle dobranego modela do prezentacji bluzy z printem „Najfajniejsza Małpa w Dżungli”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

Jeszcze przed końcem ubiegłego roku podobna sytuacja przydarzyła się Dove. Marka opublikowałą kontrowersyjną reklamę mydła, za którą szybko musiała przeprosić…