Zwyczajne ziemniaki często goszczą na talerzach Polaków – czy to w postaci pieczonej, tłuczonej czy smażonej. W naszym kraju uprawia się ponad 120 jego odmian. Frytki zaś – złociste i chrupiące a zarazem miękkie ziemniaczane paluszki – uwielbiane są na całym świecie.
Są one uniwersalnym przysmakiem i każda kultura ma na nie swój własny przepis. Jednak jedna rzecz nie podlega dyskusji – frytkom bez ketchupu mówimy stanowcze nie. Według badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Heinz, ośmiu na dziesięciu Polaków (81%) odmawia jedzenia frytek bez ketchupu.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [04.10-10.10.24]: jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce, alkotubki okiem prawników i marketerów, opinie nt. promocji „Fala tylko dla dorosłych”
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
-
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Przy tak dużym znaczeniu tego sosu, nie dziwi fakt, że blisko siedmiu na dziesięciu (68%) polskich miłośników ketchupu często czuje się sfrustrowanych, nie mogąc nabrać pożądanej porcji sosu, która byłaby dla nich wystarczająca. Co roku na całym świecie zjada się ogromną liczbę 4,5 miliarda frytek, dlatego Heinz wprowadza nowe rozwiązanie – „Heinz Spoon Friez”, aby położyć kres cierpieniu fanów sosów.
Smażone ziemniaki serwuje się w wielu różnych kształtach i rozmiarach. Frytki jednak, ze względu na swój klasyczny, długi i cienki kształt, są problematyczne dla tych, którzy chcą przede wszystkim poczuć smak sosu, a nie ziemniaków. Powodem jest ich smukłość i ograniczona powierzchnia.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Rozwiązaniem tego problemu są, wykonane w całości z ziemniaka i kształtem przypominające tradycyjne łyżeczki „Heinz Spoon Friez”. Dzięki ziemniaczanej główce w kształcie miseczki, fani ketchupu mogą w końcu nabrać go więcej i delektować się wyjątkowym smakiem Heinz Tomato Ketchup, którego Polacy tak bardzo kochają.
– Wierzymy, że fani ketchupu zbyt długo cierpieli w milczeniu. W Heinz Spoon Friez jest wiele miłości do frytek i jeszcze więcej do naszego ikonicznego sosu Heinz Tomato Ketchup. Jedynym słusznym wyborem było dla nas wypróbowanie tego rozwiązania – mówi Gosia Michalak-Wojskowicz, category product manager w Heinz.
W tej chwili Heinz Spoon Friez weszły w początkową fazę rozwoju, cena oraz harmongram nie zostały ustalone. Nie wiadomo kiedy i czy produkt będzie dostępny w regularnej ofercie. Czas pokaże!
* Badanie przeprowadzone przez SW Research dla Heinz, na próbie n=1002 dorosłych osób w wieku 18+ w Polsce. Wyniki z dnia 24 marca 2023 r.
PS. Heinz walczy z ketchupowymi oszustwami restauratorów
W nowej kampanii „Ketchup Fraud” Heinz odnosi się do restauratorów, którzy napełniają butelki ketchupu Heinz produktami innych marek.