Przez ponad 2 miesiące (od połowy marca do połowy maja 2020 r.) polskie restauracje były praktycznie zamknięte. Mimo możliwości sprzedaży na wynos, sytuacja branży gastronomicznej była dramatyczna i nie poprawiła się ona znacząco po ponownym otwarciu lokali. Wśród klientów pozostały obawy o własne zdrowie, a trwające obostrzenia zmniejszyły zaufanie i poczucie komfortu w lokalach. Jednym słowem zmieniły się zachowania konsumenckie.
Dostrzegając trudności branży HoReCa, Heinz postanowił wesprzeć partnerów biznesowych, zachęcając Polaków do odwiedzania swoich ulubionych restauracji. Marka ruszyła w Polskę, robiąc wakacyjny „nalot na gastro”. W akcji wzięło udział 10 lokali gastronomicznych z całego kraju, m.in. Głową w piach z Olsztyna, Wrocław Heavy Meat czy Kraków Well Done. Informacje o „Nalocie” publikowane były zarówno na profilu marki Heinz, jak i na fanpage’ach samych restauracji. W efekcie powstało ponad 20 publikacji. Dla lokalnych restauracji była to darmowa promocja oraz możliwość prezentacji swojej oferty. Fani mieli okazję zobaczyć nie tylko, że lokalne restauracje są już otwarte, ale i bezpieczne. Chętnie dzielili się także poleceniami swoich ulubionych lokali. Wszystkie publikacje w mediach społecznościowych wygenerowały ponad 4,5 miliona wyświetleń.
Zobacz również
– Produkty marki Heinz od lat są chętnie wybierane przez restauratorów, to dla nas wielkie wyróżnienie i najlepsze docenienie jakości naszych produktów. Wiemy, że nawet po ponownym otwarciu lokali, branża gastronomiczna znajduje się w trudnej sytuacji. Dlatego chcieliśmy w ten sposób dać impuls do odwiedzania ulubionych restauracji. Wszyscy potrzebujemy w końcu odrobiny normalności i relaksu przy pysznym jedzeniu – Olena Ryptyk, brand manager |Heinz z The Kraft Heinz Company Poland.
Oprócz promocji lokalnych restauracji, akcja miała też za zadanie pokazać, że korzystanie z usług gastronomicznych przy zachowaniu zasad higieny jest bezpieczne i może być miłą rozrywką dla zmęczonych pandemią Polaków. Za koncepcję działań, kreację i realizację „Nalotu na gastro!” odpowiada agencja digitalowa Bees & Honey (wcześniej Social Art).
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
To kolejna akcja firmy Heinz wspierająca branżę gastronomiczną w związku z pandemią. Wiosną tego roku, w czasie trwania locdownu, marka przygotowała dla restauratorów „porcję antykryzysową”. Aż 50 tys. produktów Heinz trafiło wtedy do najmniejszych, niesieciowych punktów gastronomicznych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing