HejtOutLoveIn: kampania świadomościowa SEXEDPL, T-Mobile Polska i TikTok z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu

HejtOutLoveIn: kampania świadomościowa SEXEDPL, T-Mobile Polska i TikTok z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu
Kampania #HejtOutLoveIn ma na celu promowanie pozytywnych postaw i zachowań w internecie, a przez to minimalizowanie hejtu. Jest to druga odsłona projektu HEJTOUT, realizowanego przez Fundację SEXEDPL i T-Mobile Polska. W tym roku do kampanii dołącza TikTok i jego twórcy.
O autorze
2 min czytania 2024-02-06

Według badań NASK 1 blisko 40% młodych ludzi deklaruje, że nie reaguje na przemoc w internecie i nikomu o niej nie mówi. Aż połowa z nich uważa, że osoby, które obrażają innych w sieci, pozostają bezkarne. Celem kampanii HEJTOUT, którą Fundacja SEXEDPL realizuje od 2023 roku, jest powstrzymanie tej tendencji, poprzez wyposażenie nastolatków w wiedzę i narzędzia, które pomogą zmniejszyć moc hejtu i nauczyć sposobów reagowania na przemoc w sieci.

– Doświadczenia ze świata online mogą mieć bezpośredni wpływ na nasze samopoczucie, psychikę czy poczucie własnej wartości. Od lat jestem aktywna na platformach społecznościowych i również doświadczałam hejtu. Przemoc w sieci może spotkać każdego z nas, dlatego tak ważna jest otwarta dyskusja, edukacja młodych osób i wzajemne wsparcie – tłumaczy Anja Rubik, założycielka i prezeska zarządu fundacji SEXEDPL.

fot. Materiały prasowe SEXED.PL

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Szczegóły kampanii HEJTOUT

Pierwszy etap kampanii HEJTOUT koncentrował się na poszerzaniu wiedzy na temat hejtu wśród młodych osób w celu skutecznego rozpoznawania takich treści w internecie. Nowa odsłona projektu #HejtOutLoveIn, oprócz aspektów edukacyjnych, poświęcona jest promowaniu pozytywnych postaw, dzięki którym można zmniejszyć moc hejtu i sprawić by sieć była bardziej przyjaznym miejscem.

– Nie bójmy się reagować na hejt, zgłaszać to, co uważamy na krzywdzące i prosić o pomoc. To naturalne, że wsparcie innych wzmacnia i pokazuje nowe rozwiązania. To jedyny sposób, by przejąć kontrolę nad hejtem – mówi psycholog i terapeuta seksualny Michał Sawicki.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W pierwszej odsłonie projektu HEJTOUT Fundacja SEXEDPL i T-Mobile Polska wraz z ekspertami stworzyli bazę wiedzy na temat przemocy w internecie, zrealizowali serię filmów edukacyjnych wspólnie z ambasadorami akcji i przeprowadzili warsztaty dla osób pracujących z młodymi ludźmi. Wkrótce pojawią się również scenariusze lekcji na temat hejtu do wykorzystania podczas pracy z młodzieżą.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

TikTok dołącza do akcji

W ramach projektu #HejtOutLoveIn i obchodów Dnia Bezpiecznego Internetu TikTok przygotował dla użytkowników serwis w aplikacji poświęcony najważniejszym zagadnieniom związanym z bezpieczeństwem na platformie. Użytkownicy znajdą tu informacje dotyczące rozwiązań w aplikacji, które zwiększają ochronę przed niepożądanymi interakcjami, filmy autorstwa ekspertów SEXEDPL, oraz linki do stron, na których mogą uzyskać pomoc.

Nowa odsłona kampanii przewiduje również kontynuację współpracy z ambasadorami, którzy wsparli pierwszą fazę projektu, a którzy teraz zaproszą użytkowników do dzielenia się swoimi historiami. W pierwszej części akcji udział wzięli m.in. Aleksandra Cedro, Synmojegotaty, Stewunia czy Karlisstas oraz współkoordynatorka projektu — edukatorka Aga Szuścik. Dodatkowym elementem kampanii będą również akcje kreatywne w aplikacji TikTok.    

Antyprzemocowa, anonimowa linia pomocowa SEXEDPL działa pod numerem 720 720 020. Skierowana jest do osób uwikłanych w przemoc i oferuje bezpłatną pomoc psychologiczną.

Zdjęcie główne: materiały prasowe SEXED.PL