Polska Grupa Farmaceutyczna, jako inicjator i organizator wydarzenia, zadbała o swoich gości udostępniając im wirtualne środowisko 3D Avatarland, uruchamiając aplikację mobilną Hello Future wspierającą komunikację konferencji oraz przygotowując w pełni zgrywalizowaną przestrzeń targową z ponad 57 stoiskami producentów leków. Wirtualną przestrzeń 23 czerwca eksplorowało 993 uczestników – zarówno zalogowanych na platformie, jak i śledzących wydarzenie dzięki streamingowi live. Nad koordynacją i komunikacją wydarzenia czuwała agencja IC Mobile, a za oprawę graficzną odpowiadała agencja Leżę i Pracuję.
Duża skala wydarzenia
Dla wszystkich była to nowa przygoda, którą zapamiętają na długo. W konferencji brali udział właściciele aptek, farmaceuci, technicy farmacji, producenci, pracownicy Polskiej Grupy Farmaceutycznej oraz studenci farmacji. Jaki cel przyświecał Organizatorowi wydarzenia Hello Future 2?
Zobacz również
– Naszym celem jest stworzenie forum wymiany wiedzy i dyskusji dotyczącej wyzwań oraz potencjału rozwoju, jaki stoi przed polskimi aptekarzami i wspierających ich dystrybutorem leków. Nowa rzeczywistość zachęciła i zmotywowała nas do szukania nowych rozwiązań. Nie chcieliśmy robić tego, co powszechne i łatwe. Zdecydowaliśmy się na realizację wydarzenia w innowacyjnej formule. Hello Future 2 to tygodnie ciężkiej pracy i zaangażowanie wielu osób czuwających nad poszczególnymi elementami. Pomimo tego, że w trakcie realizacji technologia spłatała nam kilka figli, możemy śmiało powiedzieć, że wydarzenie było bardzo wyjątkowe, a sądząc po spływających do nas opiniach, zrobiło bardzo pozytywne wrażenie na Uczestnikach – mówi Sebastian Grochala, dyrektor marketingu i komunikacji Hello Future.
Zgrywalizowana przestrzeń targowa
Całodzienne targi farmaceutyczne przyniosły wiele wiedzy i emocji związanej ze światem farmaceutycznym i konkursem Hello Future. W przestrzeni targowej EXPO przygotowano aż 58 stoisk producentów. Goście mogli poruszać się między stoiskami, rozmawiać, zapoznawać się z produktami i zdobywać wiedzę na ich temat. Każda marka miała swoją własną przestrzeń prywatną, w obrębie której, można było obejrzeć poświęcony jej film lub porozmawiać z przedstawicielem. Dzięki temu, każdy mógł dowiedzieć się jak najwięcej w spokojnej atmosferze.
W przestrzeni targowej EXPO były przygotowane animacje prowadzone przez animatora, podczas których uczestnicy wygrywali nagrody-niespodzianki. Konkursy przeprowadzane były w iście nowatorski sposób. Zdarzało się, że w strefie jednego wystawcy przybywało na animację 200-300 osób, co przerosło najśmielsze oczekiwania organizatorów! Podczas animacji pojawiały się zabawy na najszybsze odpowiedzi, na błyskotliwość lub skojarzenia. Nie zabrakło też quizów na wybranych stoiskach, które miały charakter edukacyjny w zakresie terapii lub produktów danego producenta.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Aplikacja mobilna Hello Future
Każdy uczestnik konferencji mógł pobrać aplikację mobilną Hello Future. Aplikacja miała wgraną agendę, zdjęcia i biogramy prelegentów oraz umożliwiała śledzenie aktualności i galerii zdjęć. Jednak jej najważniejszą funkcjonalnością była możliwość sczytywania kodów QR umieszczonych przy stoiskach wystawców, m.in. takich, jak: Novativ, Bonatium, Heltiso czy Stada, oraz w części konferencyjnej. Za zeskanowanie kodów uczestnicy konkursu zyskiwali w aplikacji kolejne punkty. Z aplikacji skorzystało łącznie ponad 706 osób! Walka toczyła się o wspaniałe nagrody, takie jak: Samochód TOYOTA C-HR – MY’21, voucher Travelist o wartości 5000 zł, hulajnogi elektryczne Spokey AION, laptopy HP Probook 450 oraz tablety i smartwatche Samsung Galaxy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za wszystkim stoją ludzie…
– Event to ludzie. A zwłaszcza taki złożony z dwoma studiami streamingowymi i reżyserką w platformie 3D. Tak jak piłkarze biało-czerwoni w toczącym się tego dnia równolegle starciu ze Szwedami – każdy z drużyny Polskiej Grupy Farmaceutycznej, IC Mobile i Avatarland grał do jednej bramki. Podczas przygotowań na infolinii Avatarlandu odebrano 149 połączeń i przeprowadzono 566 minut rozmów. Dostaliśmy dziesiątki zgłoszeń mailem i prowadziliśmy czaty przez www. Spędziliśmy setki godzin na Avatarlandzie oprowadzając naszych nowych gości gotowych brać udział w konferencji. To była niesamowita przygoda i przyjemność pracy z tym zespołem. Sama realizacja trwała 14 godzin utrzymując przez cały czas trwania programu uwagę średnio 300-400 uczestników w danym momencie. Potwierdza to potencjał i moc spotkań za pośrednictwem rozwiązań wirtualnych! – podsumowuje to wydarzenie Agnieszka Ciesielska, prezes Avatarland Sp. z o.o.
– Wydarzenie Hello Future 2 było nie tylko jednym z najbardziej zintegrowanych pod względem technologicznym wydarzeń tego roku, ale też pod względem komunikacyjnym. Żeby o wydarzeniu miała szansę dowiedzieć się jak najszersza grupa docelowa, wraz z Polską Grupą Farmaceutyczną, połączyliśmy kanały elektroniczne, mobilne i tradycyjne. W strategii komunikacji wykorzystaliśmy spójnie wiele narzędzi, w tym landing page, kampanie mailingowe, marketing sms, social media, portale i czasopisma kierowane do farmaceutów, a także spotkania bezpośrednie – w aptekach, ale też na platformie Avatarland – podczas organizowanych spacerów poprzedzających konferencję. Działania te okazały się strzałem w dziesiątkę – w spacerze na dzień przed Hello Future wzięło udział ponad 120 osób! Warto pamiętać, że cały czas konkurowaliśmy o uwagę uczestników z meczami Euro. Tym bardziej cieszą nas statystyki wydarzenia. Serdeczne podziękowania kierujemy do całego teamu PGF oraz Avatarland za grę zespołową, celne podania i piękne bramki, a także – kierując się tą samą nomenklaturą – do kibiców Hello Future! Dziękujemy za wszystkie otrzymane zdjęcia, komentarze, a nawet wiersze na temat konferencji – dzięki Wam mieliśmy poczucie, że wszyscy byliśmy drużyną Hello Future! – o procesie przygotowań, prowadzeniu komunikacji i rejestracji dodaje Katarzyna Kryńska, co-founder IC Mobile.
Konferencja
O godzinie 18:00 w Audytorium Avatarland Konferencja Hello Future wystartowała pełną parą. Na scenie pojawił się prowadzący – pan Hubert Urbański, a wydarzenie rozpoczęło się od uroczystego powitania przez pana Andrzeja Niedbalskiego, Prezesa Polskiej Grupy Farmaceutycznej S.A. i panią Paulinę Romaniszyn, Prezes STADA Polska. Poruszany był między innymi temat zmian na rynku aptecznym związanych z pandemią, o których opowiadał pan Marcin Gawroński, Associate Director Supplier Relations, IQVIA. Następnie Aneta Dworak, Dyrektor Marketingu OTC STADA Polska przedstawiła nowy produkt w kategorii preparatów przeciwwirusowych – ViruProtect. Prezes Polskiej Grupy Farmaceutycznej S.A pan Andrzej Niedbalski, Wiceprezes PGF S.A. ds. Handlowych Marzena Siemińska oraz Członek Zarządu PGF S.A. pan Łukasz Zontek, wraz z wieloma pracownikami opowiedzieli o tym, jak PGF zmienia się dla farmaceuty. Uczestnicy mogli posłuchać o nowych produktach, wypowiedzieć się za pośrednictwem okna czatu w interaktywnym panelu dyskusyjnym: „Jaka przyszłość czeka farmaceutów? Nowe trendy i wyzwania” oraz być świadkami zmian w ciągu trzydziestu lat pracy PGF. W międzyczasie część gości monitorowała wynik decydującego meczu piłki nożnej Polska – Szwecja, który równolegle toczył się na murawie. Zagorzali fani kibicowali naszym na czacie Avatarlandu, ani na chwilę nie przerywając śledzenia przebiegu z konferencji.
Część rozrywkowa
Po zakończeniu części merytorycznej gości zaproszono do Avatarlandowego Klubu Muzycznego. Tam na scenie czekali na nich aktorzy z teatru IMPRO Atak ITO, którzy wprowadzili uczestników w świat teatru improwizowanego. Materiał do spektaklu był zbierany przez cały dzień wśród środowiska farmaceutów i pracowników PGF. Performance inspirowany sytuacjami i słowami osób obecnych na targach zrobił prawdziwą furorę. Zaraz po nim w Klubie mogliśmy posłuchać koncertu na żywo w wykonaniu zespołu muzycznego Goście Cover Band z udziałem Azzji.
Podziękowania
Mówi się, że każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku. Dla nas ta podróż była zbiorem wielu szlaków, które przemierzaliśmy do dnia konferencji. Wszystkie te szlaki doprowadziły nas na szczyt 23 czerwca oddając go w ręce klienta: Polskiej Grupie Farmaceutycznej. W efekcie Konferencja na platformie 3D Avatarland wybrzmiała szerokim echem w realu i wirtualu. Zdyszane przygotowaniami serca PGF, IC Mobile i ekipy z Avatarlandu dostały duży aplauz w social mediach za realizację i ilość atrakcji przygotowanych podczas wydarzenia. Za zaangażowanie i wsparcie w przygotowaniach serdeczne podziękowania całemu Zespołowi Marketingu i Komunikacji oraz współpracujących z nim Zespołom Działów Zakupów, Sprzedaży, Trade Marketingu czy Marek Polskiej Grupy Farmaceutycznej, silnej reprezentacji agencji IC Mobile, gospodarzom z Avatarlandu wspierającym wdrożenie projektu oraz hostessom, które wspierały farmaceutów w zapoznaniu się z wirtualnym światem 3D.