Z pozyskanych środków Fundacja kupuje niezbędny sprzęt medyczny i wyposaża szpitale i stacje pogotowia ratunkowego w kardiomonitory, łóżka do intensywnej terapii, respiratory transportowe oraz maseczki chirurgiczne i przyłbice ochronne.
– Dzięki powołanemu przez Fundację Funduszowi Interwencyjnemu zrobiliśmy już zakupy za ponad 50 mln złotych! Polacy znów pokazują, jak wielki mają w sobie gen solidarności i społeczeństwa obywatelskiego! Każdego dnia wysyłamy do kolejnych instytucji niezbędne dla personelu medycznego pakiety ze środkami ochrony osobistej. Przekazane dary znacznie zwiększą wydajność placówek i szybkość diagnostyki w kierunku COVID-19, a także zdecydowanie podniosą bezpieczeństwo diagnostów laboratoryjnych przy wykonywaniu badań. Dostajemy z całej Polski ogromne ilości próśb, staramy się pomóc, jak tylko jesteśmy w stanie, kierując nasze dary przede wszystkim do tych placówek, które nie mają pierwszeństwa w dostawach realizowanych przez polskie władze. Jesteśmy razem, pomagamy sobie – i to jest najważniejsze. Wygramy! – powiedział Jurek Owsiak, prezes zarządu WOŚP.
Zobacz również
– W tym czasie bezprecedensowego wyzwania zdrowotnego i społecznego Henkel pomaga walczyć z pandemią COVID-19 w ramach globalnego programu pomocowego. Na walkę z pandemią na świecie zobowiązaliśmy się przekazać 2 miliony euro oraz dostarczyć 5 milionów sztuk środków czystości i higieny osobistej. W Polsce przekazujemy darowizny produktowe szpitalom, wspieramy finansowo organizacje, takie jak właśnie Fundacja WOŚP czy Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę oraz współpracujemy z partnerami biznesowymi, w tym z Volvo i Bosch, by móc pomagać na jeszcze większą skalę – powiedziała Karolina Szmidt, prezes zarządu Henkel Polska oraz dyrektor działu HR w Polsce i w regionie North-East Europe.
Wartość rynkowa pomocy rzeczowej w produktach kosmetycznych i środkach czystości przekazana przez Henkla w Polsce na rzecz walki z pandemią organizacjom społecznym i szpitalom wyniosła do tej pory ponad 316 tysięcy złotych. Pomoc trafiła do 18 szpitali w Warszawie, Poznaniu, Raciborzu, Zabrzu, Gliwicach, Tarnowskich Górach, Bytomiu, Toszku i Pyskowicach.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]