Jak pokazują badania, edukacja zdalna, a więc uczenie się przez komputer, nie zmieniło faktu, że badani ucząc się najczęściej robią notatki w sposób tradycyjny. Mimo, że więcej z nich wykorzystuje obecnie do tego komputer (przed pandemią 8%, teraz 31%)*, nic nie wskazuje na to, by w najbliższych latach tradycyjne zeszyty i notatnik odeszły do lamusa. Jak pogodzić ten fakt z walką o ochronę środowiska najczęściej podejmowaną przez najmłodsze pokolenie?
– Seria „Chroń Ziemię, to nasz dom” to odpowiedź na dzisiejsze wyzwania, takie jak chociażby wycinka lasów. Produkując zeszyty Eco bazujemy na certyfikowanym papierze który gwarantuje, że włókna celulozowe do produkcji papieru są uzyskiwane w 100% z makulatury. Dzięki temu ograniczamy wycinkę drzew, a cenne siedlisko zwierząt i roślin zostaje zachowane. Certyfikat gwarantuje również, że podczas produkcji papieru nie zostaną dodane żadne szkodliwe substancje chemiczne, ani wybielacze optyczne – tłumaczy Jacek Pobłocki, head of marketing w Herlitz.
Zobacz również
Papier w 100% z makulatury jest również liderem pod względem równowagi ekologicznej: jego produkcja pozwala zaoszczędzić około 70% wody i 60% energii w porównaniu z papierem z włókien pierwotnych. Recykling 1kg papieru obniża emisję CO2 o 1,5kg w porównaniu do produkcji z użyciem surowców pierwotnych. Zeszyty z linii eko Herlitz mogą zostać poddane ponownemu recyklingowi nawet 3-4 razy z zachowaniem papieru dobrej jakości.
Wprowadzeniu na rynek serii zeszytów ekologicznych towarzyszyć będzie szereg akcji z Tik-Tokerami popularnymi wśród najmłodszej grupy odbiorców (Emilciaaa, Pasofix, Kasia&Ania) oraz z blogerką parentingową, znaną jako Bubulinka (Moje dwoje +1). We wrześniu, na stronie ruszy także konkurs dla szkół. Zadaniem będzie wysprzątanie wspólnie z klasą najbliższej okolicy. Dla pierwszych 100 szkół, które prześlą swoje zgłoszenie, Herlitz przygotował zestawy eko zeszytów. Na zdobywców 3 pierwszych miejsc, wyłonionych przez jury, czekają artykuły papiernicze o wartości 1000 zł.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
To nie jedyne działania proekologiczne podejmowane przez Herlitz. Wspólnie z siecią Carrefour ruszyła akcja ochrony pszczół „Let it bee”. Przy zakupie zeszytu z kolekcji „Let it bee” 5% ze sprzedaży jest przekazywana na budowę miejskich, hoteli dla pszczół. To miejsca, gdzie mogą odpocząć, czy schronić się przed zimnem i deszczem. Zeszyty z 6 różnymi motywami są dostępne w super i hipermarketach Carrefour w całej Polsce.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
*Badanie przeprowadzone w czerwcu 2020 przez firmę VULCAN oraz Uniwersytet Adama Mickiewcza w Poznaniu (Zakład Badań nad Procesem Uczenia się).