Celem projektu jest popularyzowanie i upowszechnienie wiedzy na temat roli i znaczenia Fortu III Pomiechówek w historii oręża polskiego, upamiętnienie ofiar Fortu, utrwalanie jego historii oraz popularyzowanie wiadomości o Forcie III Pomiechówek w szczególności wśród młodzieży.
Agencja w ramach powierzonego jej zadania przeprowadzi działania projektowe oraz informacyjno-promocyjne, na które złożą się: opracowanie logotypu i systemu identyfikacji wizualnej Fortu, opracowanie projektów i produkcja pamiątek oraz produkcja video promocyjnego Fortu. Przekaz wzmocni realizacja i publikacja materiału video o historii i znaczeniu Fortu w ramach wybranego przez Agencję popularnego historycznego programu telewizyjnego w serwisie YouTube.
Zobacz również
Specjaliści z Heroes będą również odpowiedzialni za koncepcję i przeprowadzenie projektu edukacyjnego „Pomiechówek: śladami naszej historii”, skierowanego do uczniów klas 7-8 szkół podstawowych i uczniów szkół ponadpodstawowych północnego Mazowsza. Dlaczego wybrano uczniów z tego regionu? Ponieważ w czasie II wojny światowej w Forcie III w Pomiechówku mieściło się najcięższe w tym regionie (a może i w całej Polsce) więzienie karno-śledcze gestapo, w którego murach znaleźli się przedstawiciele wszystkich klas społecznych mieszkający na wspomnianym terenie lub prowadzący na nim antyhitlerowską działalność.
Formuła lekcji możliwa jest do zrealizowania w wygodnej i atrakcyjnej formie lekcji online.
– Będzie to wyjście do młodych ludzi z ważnymi informacjami w atrakcyjnej i przemawiającej do nich formule, która zachęca również do działania. Zakładamy, że realizacja wszystkich powierzonych nam zadań w zaproponowanym przez nas kształcie, przedstawi Fort nie tylko jako miejsce martyrologii, ale również miejsce ciekawych spotkań edukacyjnych, powód do wszczęcia własnych młodzieńczych dociekań i poszukiwań oraz jako perłę architektury militarnej – mówi Anna Szepke, CEO w Heroes Brand Communication.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W ramach projektu szkoły otrzymają komplet nowoczesnych multimedialnych materiałów do samodzielnego przeprowadzenia lekcji w szkole (film edukacyjny, prezentację, quiz sprawdzający wiedzę) oraz zaproszenie do wzięcia udziału w konkursie. Zadaniem konkursowym będzie opracowanie przez klasę foto książki, której tematem będzie wydarzenie, postać lub architektura Fortu III w Pomiechówku. Realizacja tego zadania wymagać będzie samodzielnej pracy badawczej – dotarcia do świadka wydarzenia lub jego potomka, rodziny więźnia, historyka, naukowca i zebranie od niego potrzebnych informacji, które następnie znajdą swoją dokumentację w foto książce. W ten sposób, dzięki młodemu pokoleniu, historia Fortu III Pomiechówek będzie pisała się dalej.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– O konkursie dla szkół, podobnie jak o całym projekcie edukacyjnym, myśleliśmy już od dawna. Brakowało nam jednak spójnej koncepcji informacyjno – promocyjnej i doświadczenia w tego rodzaju przedsięwzięciach. Dla budowania rozpoznawalności obiektu potrzebowaliśmy nowoczesnej identyfikacji, materiałów promocyjnych zachęcających do odwiedzenia Fortu i poznania jego historii, filmów docierających do młodzieży w lubianych przez nich programach, drobnych pamiątek. Dzięki współpracy z Agencją Heroes oraz środkom uzyskanym z Ministerstwa Obrony Narodowej nasze plany zmieniają się w konkretne działania, które stanowić będą trwałą wartość wniesioną w sprawę upamiętnienia i utrwalenia historii Fortu – podsumowuje Piotr Jeżółkowski, prezes Fundacji Fort III Pomiechówek.
Projekt Fort III Pomiechówek – dziedzictwo, edukacja, turystyka dofinansowany jest ze środków Ministerstwa Obrony Narodowej i realizowany będzie przez dziewięć miesięcy w okresie 10.04.2021 – 31.12.2021.