Przed uczestnikami pięć dni wypełnionych materclassami, konsultacjami, prezentacjami finałowych projektów, które powalczą o atrakcyjne nagrody oraz warsztatami z wybitnymi twórcami na co dzień współpracującymi z Wesem Andersonem czy Timem Burtonem. Celem wydarzenia jest integracja środowiska artystycznego z biznesowym i promocja rosnącego rynku animacji stop motion wśród potencjalnych inwestorów.
Komunikację wydarzenia w mediach i social mediach prowadzi Heroes Brand Communication. – To z jednej strony ogromna frajda, bo mamy swój udział w kontynuacji tradycji Łodzi filmowej na jednym z najbardziej możliwych niszowych poziomów, z drugiej – wyzwanie, z uwagi na tę niszowość właśnie. Widzimy jednak, że nisze coraz wyraźniej przebijają się w komunikacji i w biznesie – mówi Anna Szepke-Krzyżaniak z Heroes.
Zobacz również
I faktycznie, jak podtrzymują sami pomysłodawcy i organizatorzy wydarzenia, rynek animacji lalkowej i stop motion notuje dziś na świecie rosnące zainteresowanie zarówno ze strony twórców, jak i środowisk związanych z finansowaniem sztuki filmowej. – Wydaje się, że po latach fascynacji idealnymi cyfrowymi produkcjami dużych studiów filmowych, następuje wyraźny zwrot w kierunku innej formy, tworzonej ludzką ręką, a przez to w naturalny sposób nam bliższej. Widać wyraźnie, że to część szerszego trendu, który siłą rzeczy obejmuje także sztukę filmową – mówi Paulina Zacharek z MOMAKIN, podmiotu organizującego ANIMARKT, zajmującego się na co dzień popularyzacją i upowszechnianiem animacji, a także wspieraniem jej twórców w kraju i na arenie międzynarodowej.
ANIMARKT odbywa się dzięki dofinansowaniu ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, Międzynarodowego Funduszu Wyszehradzkiego oraz jest współfinansowany jest przez oraz Polski Instytut Sztuki Filmowej.
Partnerem głównym wydarzenia jest EC1 Łódź – Miasto Kultury i Łódź Film Commission. Wszystkie wydarzenia czwartej edycji ANIMARKT odbędą się w kompleksie EC1, który mieści się na terenie i w zrewitalizowanych budynkach pierwszej łódzkiej komercyjnej elektrowni, która powstała w 1907 roku i działała do roku 2000. Obecnie to przestrzeń otwarta na rozmaite działania kulturalne i naukowe, która jest siedzibą Centrum Nauki i Techniki EC1, Narodowego Centrum Kultury Filmowej, Łódź Film Commission oraz Centrum Komiksu i Narracji Interaktywnej.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing