Hexonic – rebranding z myślą o światowej ekspansji – case study

Hexonic – rebranding z myślą o światowej ekspansji – case study
O autorze
3 min czytania 2022-06-22

Przyczyny rebrandingu

Secespol to dotychczasowa nazwa polskiego producenta wymienników ciepła działającego w branży przez ponad 30 lat i niewiele krócej obecnego także na rynkach zagranicznych. W ostatnich latach firma intensywnie pracowała nad dalszą ekspansją biznesu poza granicami kraju. Ugruntowała swoją pozycję gracza na tyle dużego, żeby realizować projekty na skalę przemysłową oraz inwestować w nowe technologie, a zarazem wystarczająco małego, by elastycznie reagować na potrzeby klientów i stawiać sobie coraz ambitniejsze cele. Dla dalszego rozwoju firmy stało się ważne stworzenie silnej i rozpoznawalnej marki – nazwa Secespol oraz ograniczony język wizualny marki nie ułatwiały tego zadania na arenie międzynarodowej. Podjęto zatem decyzję o zastąpieniu jej nazwą Hexonic i opracowaniu dla niej nowej identyfikacji wizualnej.

To zadanie Secespol powierzył warszawskiemu biuru agencji strategiczno-brandingowej Dragon Rouge. Prace kreatywne zostały poprzedzone wnikliwą analizą trendów brandingowych wśród producentów wymienników ciepła. Okazało się, że w kategorii dominuje czerwono-niebieska kolorystyka reprezentująca skrajne zakresy temperatur oraz sygnety przedstawiające przepływy, wymianę temperatur lub instalacje rurowe. Dokładnie tą samą symboliką posługiwał się Secespol. Z tej niezwykle jednorodnej wizualnie kategorii bardzo mocno wyróżniały się nieliczne marki, które postanowiły przełamać te schematy.

Nowa identyfikacja, nowa kolorystyka

Taką drogę przyjął DR w pracy nad nową identyfikacją – znalezienia kolorystyki, którą Hexonic mógłby dla siebie zawłaszczyć w kategorii, a także środków wyrazu, które mocno powiązałyby identyfikację wizualną z tym, co jest istotą tej branży – rozwiązaniami technologicznymi. Wybór padł na kolor pomarańczowy – wyrazisty, a jednocześnie naturalnie związany z tematyką temperatur. W identyfikacji Hexonic pełni rolę mocnego, widocznego akcentu pojawiającego się na czerni, bieli lub szarości.

Kolejnym ważnym elementem wizualnej tożsamości marki stał się kształt heksagonu – znajdujący odzwierciedlenie w przekroju konstrukcji produkowanych wymienników ciepła. Ponieważ nowa identyfikacja miała pomóc marce umocnić jej pozycję na świecie, ważne było rozpoznanie, jak symbol marki jest odbierany w różnych kręgach kulturowych. Dragon Rouge jako agencja posiadająca 8 biur na świecie, w Europie, obu Amerykach oraz Chinach i Singapurze, korzystając z własnych zasobów, przeprowadziła weryfikację rozważanych wersji znaków pod kątem zgodności z atrybutami marki, potencjalnych zagrożeń oraz niepożądanych skojarzeń. Opinie z rynków pomogły w opracowaniu ostatecznej wersji znaku.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Heksagon stał się także punktem wyjścia do zaprojektowania wszelkiego rodzaju kształtów oraz paternów/ wzorów stanowiących charakterystyczne asety graficzne marki. Inspiracja do jego wykorzystania została zaczerpnięta nie tylko z nazwy, ale także wprost z budowy samych produktów firmy. Stały się one centralnym punktem komunikacji – pokazywane jako estetyczne rendery w sposób typowy dla elektroniki konsumenckiej jak smartfony czy telewizory, a nie jak podzespoły przemysłowe. Takie podejście nie tylko uwiarygadnia know-how Hexonic, ale też pokazuje dbałość firmy o dostarczanie rozwiązań z najwyższej półki. Podobną rolę spełnia też zestaw indywidualnie zaprojektowanych ikon i infografik pomagających klientom w nawigacji po ofercie marki.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kolorystyka oparta na silnych kontrastach pomarańczowego, czerni i bieli, wysokiej klasy rendery, heksagonalne kształty wymagały dopełnienia elementami, które nadałyby wysokiej klasy producentowi nowoczesnych rozwiązań przemysłowych ludzkiego wymiaru i sprawiły, że nie będzie w odbiorze dystansujący. Dlatego typografia marki została oparta na dynamicznych, łatwo czytelnych, a jednocześnie dosyć miękkich wizualnie fontach z rodziny Montserrat. Wszelkiego rodzaju aple, wykresy, infografiki i zdjęcia są wykończone lekko zaoblonymi rogami. Dodatkowo zdjęcia w komunikacji marki nie ograniczają się tylko do produktów i realizacji, ale także przedstawiają realnych pracowników firmy pracujących na jej sukces.

Siła, stabilność, dbałość o każdy detal, a jednocześnie duża elastyczność i nowoczesność – na takim przesłaniu zależało Hexonic. Efektem współpracy z DR jest niezwykle charakterystyczna, mocna i odważna identyfikacja wizualna nadająca Hexonic wizerunek światowego gracza z pierwszej ligi.

Pragniemy, aby nasza nowa nazwa, Hexonic, stała się tak rozpoznawalna, by w pierwszej kolejności przychodziła na myśl tym, którzy potrzebują wsparcia w temacie wymiany ciepła – mówi Arkadiusz Bruliński odpowiedzialny za marketing i komunikację Hexonic. – Nazwa Hexonic nawiązuje do głównego zakresu naszych działań (HEX oznacza w branży wymiennik ciepła), do innowacyjnego nastawienia (innovatiON) oraz międzynarodowego charakteru (InterContinental). Zmiana, którą niesie za sobą rebranding, dotyka praktycznie każdego obszaru firmy i potwierdza naszą chęć do stawania się coraz lepszymi w swojej dziedzinie. Oprócz wielu zmian zdecydowaliśmy się na kontynuację kluczowego dla naszych klientów podejścia do ich potrzeb. Nadal robimy wszystko, aby czuli i wiedzieli, że zawsze będziemy dla nich wsparciem, dlatego aktywne wychodzenie naprzeciw ich oczekiwaniom pozostało w naszym DNA i nadal jest naszym wyróżnikiem. Podczas oficjalnej premiery nowej marki na targach AHR Expo w Las Vegas oraz przy okazji spotkań z klientami na całym świecie usłyszeliśmy wiele pozytywnych reakcji na tę zmianę. Te głosy oraz wewnętrzne wsparcie pracowników szeroko rozumianego procesu rebrandingu utwierdzają nas w przekonaniu, że zmiana była potrzebna i została dobrze zaprojektowana – dodaje Arkadiusz Bruliński.

 

Artykuł powstał we współpracy z Dragon Rouge.