Hipsterska broda ANSWEAR.com – case study

W maju tego roku sklep internetowy ANSWEAR.com przeprowadził wiralową akcję promocyjną pod hasłem „Hipsterska broda”. Opublikowany na kanale YouTube film promocyjny stylizowany był na telewizyjny reportaż i dotyczył niecodziennego produktu: hipsterskiej brody rzekomo dostępnej w sklepie.
O autorze
0 min czytania 2013-08-29

Wiral szybko rozprzestrzenił się w sieci, budząc zainteresowanie zarówno internautów, jak i branży reklamowej. Do końca lipca został obejrzany 125 000 razy, udostępniony 661 razy, a publikacje dotyczące akcji zebrały łącznie ponad 400 komentarzy. (Reklama została także suszonką maja – przyp. red.)

Strona dedykowana akcji: answear.com/hipster została odwiedzona ponad 200 000 razy, przynosząc prawie 500 transakcji dokonanych przez użytkowników na łączną kwotę 103 000 zł. Cały proces przygotowania akcji od momentu pojawienia się pomysłu do powstania ostatecznej wersji filmu trwał mniej więcej 2 miesiące.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W sierpniu „Hipsterska broda” została nominowana do nagrody Ekomersy 2013 w kategorii „Najlepsza akcja promocyjna dla e-sklepu”. Szczegółowe podsumowanie akcji dostępne jest w postaci infografiki. 

 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Polecamy: Się kręci – video marketing w polskim e-commerce – więcej ciekawych przykładów video marketingu w polskim e-commerce

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się