H&M w ogniu krytyki. Wszystko za sprawą bluzy z napisem „Najfajniejsza Małpa w Dżungli”

H&M w ogniu krytyki. Wszystko za sprawą bluzy z napisem „Najfajniejsza Małpa w Dżungli”
Groteskowe reklamy, kłamstwa i rasistowskie kreacje to tylko kilka przykładów, które spędzają sen z powiek markom. Tym razem oberwało się szwedzkiemu brandowi H&M. Wszystko za sprawą źle dobranego modela do prezentacji nowej bluzy z printem "Najfajniejsza Małpa w Dżungli".
O autorze
1 min czytania 2018-01-09

Na Twitterze zrobiło się gorąco po tym, jak reklama ujrzała światło dzienne. Czujni internauci szybko ją wychwycili. Ich zdania jednak są podzielone. Jedni uważają, że jest to forma przypadkowego rasizmu, inni, że jest to nieodpowiednie, nieprzemyślane i rasistowskie.


źródło: twitter

Marka wydała oświadczenie w sprawie bluzy, przepraszając wszystkich, którzy poczuli się urażeni. Zapowiedziała również, że bluza z hasłem „Coolest Monkey In The jungle” nie będzie sprzedawana w Stanach Zjednoczonych.

Brandowi odbiła się czkawką nietrafiona prezentacja, ponieważ dziś rano, twarz kampanii marki – kanadyjski piosenkarz The Weeknd zerwał współpracę z H&M, pisząc w swoich mediach społecznościowych, że „Obudził się dziś rano zszokowany i zawstydzony z powodu tego zdjęcia. Jest głęboko urażony i nie będzie już więcej współpracował z H&M”.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Jeszcze przed końcem roku podobna sytuacja przydarzyła się Dove. Marka opublikowałą kontrowersyjną reklamę mydła, za którą szybko musiała przeprosić.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Reklama przedstawiała ciemnoskórą kobietę, która po użyciu mydła Dove staje się biała…

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się