Zgodnie z ankietą przeprowadzoną w Polsce przez HMD, aż 52% respondentów chętnie lub bardzo chętnie zabrałoby ze sobą na wakacje telefon z podstawowymi funkcjami. W przypadku spotkań z przyjaciółmi, odsetek chętnych do używania dumbphonów rośnie aż do 67%.
Nawiązując do tego trendu, firma Human Mobile Devices, we współpracy z Mattel, stworzyła HMD Barbie™ Phone, który ma wnieść do codziennego życia odrobinę nostalgii w postaci telefonu z klapką w stylu retro. Urządzenie umożliwia dzwonienie, wysyłanie wiadomości tekstowych i życie w prawdziwym świecie bez rozpraszania cyfrowymi powiadomieniami.
Zobacz również
Telefon jest różowy, posiada także lusterko z przodu. Kupujący w zestawie otrzymają także: dwie wymienne obudowy (jaskrawo kolorową oraz z klasycznym wzorem „strzelającego serca”), bransoletkę do telefonu z koralikami.
Po otwarciu telefonu pojawia się dźwięk „Cześć Barbie!”. Interfejs użytkownika zachowano w stylu Barbie. Jest łatwy w nawigacji. W telefonie znajduje się także gra Malibu Snake.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– W naszym szybko zmieniającym się świecie, można odnieść wrażenie, że internetowy szum nigdy się nie kończy. Ten telefon zachęca do porzucenia smartfona w momencie, gdy po prostu chcesz odpocząć od przeglądania stron internetowych, social mediów i po prostu dobrze się bawić, a wszystko to w towarzystwie prawdziwej ikony kultury – Barbie. Barbie jest tak popularna, jak nigdy dotąd, a telefony z podstawowymi funkcjami wciąż rosną w siłę, dlatego łączymy te dwie wspaniałe rzeczy. Nie możemy się doczekać, aż ludzie dostaną w swoje ręce to urządzenie i zrobią sobie wakacje od smartfona – mówi Lars Silberbauer, globalny dyrektor ds. marketingu w Human Mobile Devices.
– W Mattel mamy niezłomne przekonanie do innowacyjnych projektów, a ten ekscytujący, nowy telefon jest tego doskonałym przykładem. Bazując na spostrzeżeniach dotyczących tego, jak ludzie chcą ograniczyć czas spędzany przed ekranem, stworzyliśmy produkt dopasowany do ich potrzeb. By uatrakcyjnić projekt, HMD stworzyło urządzenie wypełnione detalami, które sprawią, że wrażenia użytkownika będą jeszcze bardziej wyjątkowe i zabawne, z pewnością zachwycą fanów Barbie na całym świecie – dodaje Ruth Henriquez, szefowa działu licencjonowania w Mattel EMEA.
źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko
PS Różowy sos Barbiecue od Heinz. Moda na Barbie nie ustaje
Heinz i Mattel nawiązali współpracę i wspólnie stworzyli różowy sos BBQ – a w zasadzie Barbiecue. Połączenie wegańskiego majonezu i dipu znanego z grillowych przyjęć to sposób na świętowanie 65. rocznicy stworzenia lalki Barbie.
PS2 „The Boring Phone”: telefon od Heinekena® i Bodegi, który daje wolność
HMD wraz z Bodegą i Heinekenem® wprowadzają na rynek The Boring Phone. Urządzenie pozbawione będzie dostępu do internetu i aplikacji, a cała akcja ma zwrócić uwagę użytkowników na to, że życie towarzyskie offline może być naprawdę ciekawe.
PS3 „Het Telefoonboekje”: książka napisana niczym internetowy czat zachęca dzieci w Holandii do czytania
W holenderskich szkołach podstawowych wprowadzono zakaz używania telefonów komórkowych. Aby zachęcić najmłodszych do czytania powstała „Het Telefoonboekje”, czyli „Książka telefoniczna” przypominająca czat. Tytuł rozszedł się już w ponad 50 tys. egzemplarzy.