„Holiday Road”: Walgreens pokazuje, że udane święta nie muszą być idealne

„Holiday Road”: Walgreens pokazuje, że udane święta nie muszą być idealne
Walgreens rusza z kampanią „Holiday Road” – wzruszającą i zabawną opowieścią o świątecznym chaosie, który zna każdy z nas: od poplątanych lampek po sarnę na saniach. Marka pokazuje, że w tych kryzysowych momentach to małe, codzienne zakupy potrafią uratować tradycje i rodzinne chwile.
O autorze
2 min czytania 2025-11-20

Nowa kampania Walgreens, przygotowana przez agencję Leo Burnett Chicago, przedstawia świąteczny chaos w stylu klasycznego filmu rodzinnego. W spocie obserwujemy serię zabawnych, a momentami absurdalnych wpadek: wiewiórka zaskakuje ojca podczas wycinania choinki, lampki się plączą, indyk nie nadaje się do zjedzenia, a zjazd na sankach kończy się spektakularną kraksą. W każdej z tych sytuacji bohaterowie znajdują ratunek w pobliskim sklepie Walgreens.

To narracja, która pokazuje prawdziwe życie – nie idealizuje świąt, lecz celebruje je mimo wszystkich małych katastrof.

Pomoc od święta i na co dzień

Walgreens podkreśla, że jest nie tylko sklepem, ale też ratunkiem dla świątecznych tradycji. W każdej scenie, gdy rodzina napotyka problem – zepsute światełka, wypadek na śniegu, czy brak gorącej wody – bohaterowie robią szybki wypad do Walgreens, by kupić tak potrzebne rozwiązania: termometr do mięsa, zapasowe lampki, plastry czy pastylki przeciwbólowe.

Tegoroczna reklama Walgreens to ewidentne nawiązanie do teledysku piosenki „Holiday Road”. Utwór znalazł się na ścieżce dźwiękowej filmu pt. „W krzywym zwierciadle: Wakacje” z 1983 roku.

Walgreens na TikToku

Kampania nie kończy się na telewizyjnym spocie – Walgreens rozszerza ją o kreatywny format social media. W jej ramach nastoletnia córka bohaterów nagrywa rodzinny chaos w stylu klipów z TikToka – od kłopotów z lampkami po ratunek w sklepie Walgreens.

Pomysł na pokazanie świątecznej codzienności przez pryzmat pokolenia, które dokumentuje każdy, nawet niedoskonały moment na wideo, to przepis na dotarcie do naprawdę wielu odbiorców.

Niedoskonałość, która działa

Tegoroczną kampanią gwiazdkową Walgreens udowadnia, że czasami warto zastąpić idealne chwile tymi prawdziwymi. Ulubiony sklep pomoże zdobyć to, czego potrzebujemy w danej chwili, aby w tym wyjątkowym czasie stale być z najbliższymi.

Co więcej, marka zdecydowała się na niecodzienne podejście: przedstawiła oferowane produkty nie jako tradycyjne prezenty gwiazdkowe, ale jako ratunek na wypadek świątecznego kryzysu. Dzięki angażującemu contentowi w social mediach reklamowa narracja płynnie łączy się z autentycznością młodego pokolenia. Takie połączenie tradycyjnego klipu z aktywnością w mediach społecznościowych to gwarancja dużego zasięgu kampanii oraz wzajemnego wzmacniania się formatów.

Podsumowanie

Kampania „Holiday Road” Walgreens to odważne odejście od idealizowanego obrazu świąt. Marka przekonuje: Boże Narodzenie to nie filmowa sceneria, tylko seria małych przygód, potknięć i ratunkowych wypadów do sklepu. Dzięki humorowi, autentyczności i obecności w kanałach społecznościowych Walgreens pokazuje, że to właśnie w codziennych sytuacjach można budować relacje z klientem – i wzmacniać swoją rolę w tradycjach świątecznych.

PS „Dobry duch”: w świątecznej reklamie Allegro przekonuje, że najważniejsi są ludzie