…marketingowych, które mają na celu wzbudzić zaufanie wśród odbiorców i przekonać ich do zakupu.
Home branding to kreowanie i zarządzanie wizerunkiem nieruchomości, którą planujemy sprzedać. Podobnie jak personal branding, dbałość o to, jak jesteśmy postrzegani przez innych, jest stałym elementem naszego życia. Każdy chce pokazać się z jak najlepszej strony, przedstawić swoje umiejętności i podkreślić atuty. Prezentacja nieruchomości to nie tylko piękne wizualizacje, ale także sposób komunikacji z klientem. To połączenie wszystkich czynności, jakie wykonujemy, by pozyskać klienta.
Zobacz również
Analiza inwestycji
Zastanówmy się, co chcemy wypromować, jakie konkretnie atuty ma inwestycja, w której mieszkać mają nasi klienci. Lokalizacja, jej historia i otoczenie to tylko niektóre punkty zaczepienia. Dobra komunikacja, bliskość centrum, tereny zielone – to kolejne z nich. Ważne jest również to, jak wygląda budynek i jakiego rodzaju są w nim mieszkania. Mają nietypowy układ albo udogodnienia dla seniorów? Podkreślmy to. W pobliżu stoją biurowce – to z pewnością miejsca pracy dla potencjalnych mieszkańców.
Warto podczas analizy wziąć pod uwagę również prognozy na przyszłość. Być może planowana jest linia tramwajowa, nowa droga czy budowa centrum handlowego – niektóre z takich informacji mogą stanowić atut inwestycji. Dokładnie przeanalizujmy najbliższą i tę dalszą konkurencję, również pod tym samym kątem.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
– Zwróćmy uwagę na to, co oferuje inwestor po drugiej stronie ulicy i jak to komunikuje – podkreśla Anna Gumowska, CEO w Prime Time PR. – Skupmy się na tych elementach, które nas wyróżnią, a nie widnieją u konkurencji. Na tej podstawie stworzymy strategię komunikacji- dodaje.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Grupa docelowa i komunikacja
Kolejnym krokiem jest ustalenie kim są potencjalni klienci naszej inwestycji. Duże mieszkania będą odpowiednie dla rodzin z dziećmi, kawalerki – dla singli albo inwestorów, którzy przeznaczą je na wynajem. Bliskość terenów rekreacyjnych przyciągnie ludzi aktywnych, a placówki oświatowe – rodziny.
Profile odbiorców nie muszą być jednolite, tylko pamiętajmy, że inaczej będziemy komunikować treści przeznaczone dla kobiet, a inaczej dla mężczyzn. Panie zapewne przekona wizerunek funkcjonalnego, przestronnego i słonecznego mieszkania, a panowie chętnie obejrzą prospekt i zwrócą uwagę na rozwiązania techniczne.
– Wyobraźmy sobie, co możemy zaoferować naszym klientom – radzi Anna Gumowska. – Spróbujmy postawić się na miejscu potencjalnego kupca i jasno przedstawmy korzyści płynące z zakupu lokalu. Jeżeli poznamy bliżej zwyczaje i styl życia osób z grupy docelowej, będziemy wiedzieć, jakim językiem do nich mówić, co ich poruszy i zachęci do zawarcia transakcji. Bazujmy przede wszystkim na emocjach, bo to one towarzyszą nam przy zakupie nieruchomości. Nawet najbardziej atrakcyjna inwestycja nie będzie interesująca, jeżeli nie będzie wzbudzać pozytywnych odczuć – dodaje.
Niemniej ważny jest styl komunikacji, który powinien być zrozumiały i konkretny. W ofercie należy zawrzeć wszelkie informacje, takie jak lokalizacja, metraż oraz liczba pokoi. Atrakcyjny, a zarazem prosty opis to podstawa. Gdy już ustaliliśmy atuty naszej inwestycji, zbadaliśmy konkurencję i poznaliśmy naszych potencjalnych mieszkańców, przyszedł czas na rozwijanie i promocję wizerunku. Pamiętajmy, że mamy tylko jedno pierwsze wrażenie, warto zadbać, by było jak najlepsze.
Spójność podstawą działań marketingowych
Sposobów na promocję jest wiele. Billboardy, ulotki, również obecność na stronach z ofertami nieruchomości czy profil w social mediach. Materiały tworzone na różnych kanałach, które mają służyć rozpoznawalności marki, należy stworzyć na podstawie wspólnego wzoru. Konsekwencja w działaniach to słowo klucz.
– Te same znaki, logo, hasła w jednej konwencji i spójna kolorystyka zaowocują wzrostem rozpoznawalności – tłumaczy Inga Chłódek, Graphic&Content Manager w Prime Time PR. – Stworzenie księgi znaku i stylu to pierwszy punkt długoterminowej strategii. Taki dokument określa, jak dokładnie wyglądają wszystkie elementy wizualne dotyczące inwestycji. Zastosowanie się do wytycznych sprawia, że stajemy się charakterystyczni. Rośnie szansa, że odbiorca lepiej zapamięta przekazywane informacje – dodaje.
Monitorowanie i stały rozwój
Przeanalizujmy lokalny rynek i tendencje w branży, do tego dołóżmy preferencje klientów – czyli to, na co jest zauważalny popyt.
– Budowanie wizerunku wymaga ciągłej kontroli podejmowanych decyzji i dostosowywania działań do aktualnej sytuacji na rynku – tłumaczy CEO w Prime Time PR. – Bądźmy uważni na reakcje zwrotne od osób, do których dotarła nasza reklama. Istotne będą dane na temat ruchu, który generują poszczególne media, ilość złożonych zapytań ofertowych. Również opinie zamieszczane w sieci będą dobrym feedbackiem, bierzmy je zatem pod uwagę. Analizujmy co jest dobrze odbierane, a nad czym warto jeszcze popracować – dodaje.
Posiadając profil na Facebooku, mamy możliwość szczegółowego monitorowania wyników reklam, a ich różnorodność pozwala dotrzeć do dużego grona odbiorców. Nie musimy skupiać się na pozyskiwaniu fanów, możemy przekierować ruch na wybraną stronę internetową, która będzie zawierała szczegółowe informacje o inwestycji. Zbierane dane powiedzą czy kampania była efektywna, czy i co należy zmienić. Z kolei stale pojawiające się nowości to doskonała okazja do próbowania nowych metod docierania do potencjalnych klientów.
Home branding nie jest najłatwiejszym zadaniem, ale gdy jest właściwie zaplanowany, przynosi wiele korzyści zarówno wizerunkowych, jak i sprzedażowych. Gdy zastosujemy się do tych najważniejszych punktów, nie pozostanie nam nic innego jak dbanie o utrzymanie wysokiego poziomu jakości i poszerzanie oferty o nowe inwestycje.