Celsjusza. Co jeszcze warto wiedzieć o świętach w różnych zakątkach świata?
Gdyby święty Mikołaj chciał odwiedzić w wigilijny wieczór wszystkie kraje na świecie, w każdym mógłby spędzić maksymalnie 7 minut…
Zobacz również
700 kg indyka na francuskim świątecznym stole
Jak głosi znane przysłowie: „co kraj to obyczaj”. Można je z powodzeniem odnieść również do świątecznych zwyczajów kulinarnych. Aż 49% Polaków nie wyobraża sobie wigilijnego wieczoru bez dań rybnych. Pudding to słynny bożonarodzeniowy angielski smakołyk. W czasie świąt Brytyjczycy zjadają aż 25 milionów sztuk tego tradycyjnego dania. Amerykanie nie wyobrażają sobie Bożego Narodzenia bez szynki. W Stanach Zjednoczonych na rodzinnych stołach królują również pokaźnych rozmiarów indyki, których zjada się tam
w czasie świąt aż 22 miliony.
We Francji na wigilijnym stole królują owoce morza, m.in. ostrygi, i ryby. Trudno jednak wyobrazić sobie francuskie Boże Narodzenie bez przysmaku większości mieszkańców tego kraju, czyli pasztetu strasburskiego – kultowego foie gras. Francuzi każde danie spożywają wraz z odpowiadającym mu winem, a wigilijną kolację rozpoczynają od toastu wznoszonego kieliszkiem szampana. Francuzi w czasie świąt spożywają w ciągu jednej minuty aż 270 kg ostryg, 700 kg indyka i 97 kg pasztetu, a to jeszcze nie wszystko.
Najdroższa choinka z perłami zamiast bombek
Dział marketingu Emirates Palace, luksusowego hotelu w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, wpadł na pomysł promowania miejsca dzięki najdroższemu na świecie drzewku bożonarodzeniowemu. W hotelu w Abu Dhabi w 2010 roku stanęła choinka, która wraz z ozdobami kosztowała aż 11 026 900 dolarów. Za samo 13-metrowe zielone drzewko zapłacono 10 tysięcy dolarów, zaś ponad 11 milionów pochłonęły ozdoby ze złota, diamentów, pereł, szafirów i szmaragdów. Perły zamiast bombek to nie wszystko. Na zielonym drzewku zawisły również zegarki, kolczyki, złote bransoletki, pierścionki i naszyjniki. Chociaż zielone drzewko to symbol chrześcijańskich świąt, różnice kulturowe nie przeszkodziły Emiratczykom w stworzeniu choinki będącej symbolem uwielbianego przez nich przepychu.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Więcej informacji na temat świąt w liczbach można znaleźć na stronie HRS.
Słuchaj podcastu NowyMarketing