Huawei #BePresent – sukces kampanii na Facebooku dzięki optymalizacji materiałów wideo

Dotarcie do 5 milionów osób, 15 punktowy wzrost wskaźnika zapamiętywalności reklamy oraz 6 punktowy wzrost wskaźnika kojarzenia przekazu – to efekty świątecznej kampanii reklamowej Huawei #BePresent stworzonej wspólnie z Facebook Creative Shop.
O autorze
1 min czytania 2017-08-22

Przed ubiegłorocznymi świętami Bożego Narodzenia Huawei zachęcał użytkowników do odłożenia na bok smartfonów i skupienia uwagi na przyjaciołach i bliskich. Osią kampanii został dwuminutowy spot telewizyjny przedstawiający rodzinę korzystającą z produktów Huawei, która jednocześnie znalazła w święta czas dla siebie.

Dzięki bliskiej współpracy z zespołem Facebooka i Facebook Creative Shop firma Huawei stworzyła szereg materiałów zoptymalizowanych pod kątem wykorzystania w Aktualnościach na Facebooku. Świąteczne wideo zostało zaadaptowane do platformy w formie historii zaprezentowanej odbiorcom w formie wideo i animowanych ilustracji. Kampania przyniosła świetne rezultaty:

Dotarcie do 5 milionów osób;

  • 15 punktowy wzrost wskaźnika zapamiętywalności reklamy;
  • 6 punktowy wzrost wskaźnika kojarzenia przekazu, 140 tysięcy osób utożsamiających markę z przekazem #BePresent;
  • 50 tysięcy pozytywnych opinii na temat marki Huawei. 

Kampania trwała od 7 do 30 grudnia 2016. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kampania świąteczna Huawei dowodzi, jak ogromne znaczenie ma kreatywne podejście do tworzenia kampanii marketingowej. Huawei we współpracy z Facebook Creative Shop stworzył reklamy, które przemawiały do odbiorców w nieszablonowy, zaskakujący sposób. Z kolei celne wykorzystanie spektrum narzędzi, jakie oferuje Facebook pozwoliły na maksymalizację efektu marketingowego – świadczą o tym zmierzone wyniki kampanii. Jej skuteczność spotęgowało w tym przypadku także umiejętne połączenie działań w telewizji i za pośrednictwem Facebooka” – powiedział Robert Bednarski, Dyrektor na Europę Środkowo-Wschodnią (CEE). „Jak pokazuje meta-badanie przeprowadzone niedawno przez GfK porównujące efektywność reklam w TV i za pośrednictwem Facebooka, optymalne rozłożenie działań marketingowych pomiędzy tymi kanałami ma zasadnicze znaczenie dla powodzenia kampanii. Huawei dostrzegł coraz bardziej powszechne zjawisko dual screeningu, czyli jednoczesnego korzystania z urządzeń przenośnych w trakcie oglądania telewizji. Oznacza ono, że rozwiązania w zakresie reklamy mobile, jakie oferuje Facebook, stają się nieodzownym i komplementarnym składnikiem każdej dużej ogólnopolskiej kampanii marketingowej marek lokalnych i zagranicznych.” 

Więcej informacji na temat kampanii Huawei #BePresent na Facebooku można znaleźć na stronie Facebook Business.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się