Aplikacja stworzona przez Hypermedia Isobar dla portalu PolskieRadio.pl dopasowywała audycje i muzykę nadawaną na antenie Polskiego Radia do emocjonalnego stanu słuchacza. Jeśli był on rozkojarzony albo zaspany – usłyszał łatwy i modny przebój. A jeśli jego mózg miał ochotę na coś naprawdę trudnego, mógł wysłuchać wykładu o architekturze ogrodów angielskich. Ideę akcji wyjaśniają Krzysztof Jagieło i Jan Cieślar, team kreatywny z Hypermedia Isobar odpowiedzialny za akcję. – Chcieliśmy w ten sposób pokazać, że w Polskim Radio każdy znajdzie coś dla siebie niezależnie od nastroju.
Aplikacja połączona była z urządzeniem dokonującym pomiaru fal mózgowych. To właśnie na ich bazie dobierane były nagrania odpowiednie do nastroju słuchacza. Uczestnicy mieli okazję sprawdzić dosłownie i w przenośni siłę swojego intelektu oraz zdolność koncentracji – czym silniejsze skupienie, tym trudniejszy utwór można było usłyszeć.
Zobacz również
– Każdy z uczestników miał swój sposób na skupienie myśli. Jedni powtarzali zapamiętane utwory, inni czytali lub oddawali się tylko jednej myśli. – relacjonuje Michał Pęczalski z Hypermedia Isobar, twórca aplikacji – Co zaskakujące, najlepiej z eksperymentem radziły sobie dzieci. Może dlatego, że mają mniej problemów na głowie?
Pokaz cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem, stanowisko PolskieRadio.pl należało do najchętniej odwiedzanych w trakcie 17. Pikniku Naukowego Polskiego Radia i Centrum Nauki Kopernik.
Agencja Hypermedia Isobar współpracowała z Polskim Radiem także przy poprzedniej edycji Pikniku Naukowego. Zeszłoroczny projekt „Dotknij dźwięku”, który prezentował wydruki 3D najsłynniejszych nagrań Polskiego Radia, został wielokrotnie nagrodzony na konkursach reklamy.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing