Aplikacja stworzona przez Hypermedia Isobar dla portalu PolskieRadio.pl dopasowywała audycje i muzykę nadawaną na antenie Polskiego Radia do emocjonalnego stanu słuchacza. Jeśli był on rozkojarzony albo zaspany – usłyszał łatwy i modny przebój. A jeśli jego mózg miał ochotę na coś naprawdę trudnego, mógł wysłuchać wykładu o architekturze ogrodów angielskich. Ideę akcji wyjaśniają Krzysztof Jagieło i Jan Cieślar, team kreatywny z Hypermedia Isobar odpowiedzialny za akcję. – Chcieliśmy w ten sposób pokazać, że w Polskim Radio każdy znajdzie coś dla siebie niezależnie od nastroju.
Aplikacja połączona była z urządzeniem dokonującym pomiaru fal mózgowych. To właśnie na ich bazie dobierane były nagrania odpowiednie do nastroju słuchacza. Uczestnicy mieli okazję sprawdzić dosłownie i w przenośni siłę swojego intelektu oraz zdolność koncentracji – czym silniejsze skupienie, tym trudniejszy utwór można było usłyszeć.
Zobacz również
– Każdy z uczestników miał swój sposób na skupienie myśli. Jedni powtarzali zapamiętane utwory, inni czytali lub oddawali się tylko jednej myśli. – relacjonuje Michał Pęczalski z Hypermedia Isobar, twórca aplikacji – Co zaskakujące, najlepiej z eksperymentem radziły sobie dzieci. Może dlatego, że mają mniej problemów na głowie?
Pokaz cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem, stanowisko PolskieRadio.pl należało do najchętniej odwiedzanych w trakcie 17. Pikniku Naukowego Polskiego Radia i Centrum Nauki Kopernik.
Agencja Hypermedia Isobar współpracowała z Polskim Radiem także przy poprzedniej edycji Pikniku Naukowego. Zeszłoroczny projekt „Dotknij dźwięku”, który prezentował wydruki 3D najsłynniejszych nagrań Polskiego Radia, został wielokrotnie nagrodzony na konkursach reklamy.
Jak social media zmieniają współczesną ścieżkę zakupową? [WEBINAR]
Słuchaj podcastu NowyMarketing