IAB AdEx – 485 mln na reklamę online w pierwszym kwartale 2012

Według badania IAB AdEx wydatki na reklamę online w Polsce w pierwszym kwartale 2012 roku wyniosły 485 milionów. Dynamicznie rosną wydatki na reklamę mobile. Najbardziej aktywne sektory to nieruchomości, motoryzacja oraz turystyka i gastronomia.
O autorze
1 min czytania 2012-07-18

Branża reklamy cyfrowej w Polsce nadal notuje wzrost. Pierwszy kwartał 2012 roku zakończył się wartością 485 milionów złotych, nastąpił przyrost roczny na poziomie 9%. Najpopularniejsza jest reklama graficzna oraz marketing w wyszukiwarkach (SEM), po 36%. Na kolejnych miejscach znalazły się ogłoszenia (20%) oraz e-mail (6%). Dynamicznie wzrastają wydatki na reklamę mobilną. Marketerzy wydali trzykrotnie więcej na reklamę mobilną w pierwszym kwartale 2012 roku niż w porównywalnym okresie roku ubiegłego.

 

– W pierwszym kwartale 2012 Internet jako jedyne medium wygenerował istotny przyrost wydatków reklamowych. Ogólny spadek wydatków na reklamę odcisnął jednak swoje piętno na strukturze wydatków w internecie. Najbardziej odczuły to segmenty rynku bazujące na reklamie wizerunkowej, w przypadku której cięcia wydatków zawsze uwidaczniają się w pierwszej kolejności, a więc display i e-mail marketing. Wzrost całości rynku online zawdzięczamy głównie dodatnim dynamikom ogłoszeń i SEM. Z trzech największych branż tradycyjnie inwestujących najwięcej w reklamę w internecie, swoje wydatki zwiększyła jedynie branża motoryzacyjna; telekomunikacja i finanse je zredukowały – powiedział Piotr Kowalczyk, Prezes Zarządu IAB Polska.

Analizując strukturę branżową, najbardziej aktywny w pierwszym kwartale 2012 był sektor motoryzacji, który wzrósł o jedną trzecią w stosunku do porównywalnego okresu zeszłego roku. Zanotowano także wzmożoną aktywność w branży turystycznej i w sektorze nieruchomości. W czołówce nadal znajdują się także: finanse, telekomunikacja i handel.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

 

IAB AdEx to cykliczne badanie służące do mierzenia wydatków na reklamę internetową. Projekt realizuje IAB Polska wspólnie z PwC od 2007 roku, a jego wyniki stały się standardem rynkowym i są bazą dla innych analiz dotyczących wydatków reklamowych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się