Branża reklamy cyfrowej w Polsce nadal notuje wzrost. Pierwszy kwartał 2012 roku zakończył się wartością 485 milionów złotych, nastąpił przyrost roczny na poziomie 9%. Najpopularniejsza jest reklama graficzna oraz marketing w wyszukiwarkach (SEM), po 36%. Na kolejnych miejscach znalazły się ogłoszenia (20%) oraz e-mail (6%). Dynamicznie wzrastają wydatki na reklamę mobilną. Marketerzy wydali trzykrotnie więcej na reklamę mobilną w pierwszym kwartale 2012 roku niż w porównywalnym okresie roku ubiegłego.
Zobacz również
– W pierwszym kwartale 2012 Internet jako jedyne medium wygenerował istotny przyrost wydatków reklamowych. Ogólny spadek wydatków na reklamę odcisnął jednak swoje piętno na strukturze wydatków w internecie. Najbardziej odczuły to segmenty rynku bazujące na reklamie wizerunkowej, w przypadku której cięcia wydatków zawsze uwidaczniają się w pierwszej kolejności, a więc display i e-mail marketing. Wzrost całości rynku online zawdzięczamy głównie dodatnim dynamikom ogłoszeń i SEM. Z trzech największych branż tradycyjnie inwestujących najwięcej w reklamę w internecie, swoje wydatki zwiększyła jedynie branża motoryzacyjna; telekomunikacja i finanse je zredukowały – powiedział Piotr Kowalczyk, Prezes Zarządu IAB Polska.
Analizując strukturę branżową, najbardziej aktywny w pierwszym kwartale 2012 był sektor motoryzacji, który wzrósł o jedną trzecią w stosunku do porównywalnego okresu zeszłego roku. Zanotowano także wzmożoną aktywność w branży turystycznej i w sektorze nieruchomości. W czołówce nadal znajdują się także: finanse, telekomunikacja i handel.
IAB AdEx to cykliczne badanie służące do mierzenia wydatków na reklamę internetową. Projekt realizuje IAB Polska wspólnie z PwC od 2007 roku, a jego wyniki stały się standardem rynkowym i są bazą dla innych analiz dotyczących wydatków reklamowych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing