…ułatwią branży internetowej dostosowanie się do wymogów ogólnego rozporządzenia w sprawie ochrony danych osobowych (RODO). Oficjalna wersja tego standardu branżowego odzwierciedla potrzeby i opinie wydawców, agencji i firm technologicznych, pozwalając jednocześnie użytkownikom na pełną kontrolę dostępu do ich danych osobowych.
Użytkownicy usług online będą teraz świadomi nie tylko faktu, że serwisy internetowe, które odwiedzają korzystają z ich danych osobowych, ale także wykorzystywania tych danych przez strony trzecie, które np. pomagają w wyświetlaniu reklam i mierzą ich skuteczność. Ramy są szczególnie istotne dla wydawców i innych dostawców usług online, czyli tzw. „first parties”, którzy współpracują ze sprzedawcami, czyli tzw. „third parties”, aby umożliwić im przetwarzanie danych użytkowników w oparciu o jedną z podstaw prawnych określonych w rozporządzeniu (w tym zarówno uzasadniony interes, jak i zgoda).
Zobacz również
– RODO będzie stosowane od 25 maja 2018 r. Grzywny za nieprzestrzeganie nowego rozporządzenia mogą sięgać nawet 4% rocznego globalnego obrotu przedsiębiorstw. Dlatego zachęcamy firmy do zaangażowania się w projekt Transparency & Consent Framework i przyjęcia ram. Dzięki RODO europejscy użytkownicy uzyskają więcej informacji i kontrolę nad tym, kto przetwarza ich dane. Powinno to w perspektywie zwiększyć ich zaufanie w Internecie – jest to więc zarówno wyzwanie, jak i szansa dla branży internetowej. Uważam, że oddolna inicjatywa biznesu jaką są ramy Transparency & Consent Framework dowodzi, że przedsiębiorcy poważnie i z zaangażowaniem podeszli do wdrożenia RODO i zależy im na przejrzystych rozwiązaniach – mówi Włodzimierz Schmidt, Prezes IAB Polska.
Technologia jest oparta na API JavaScript i umożliwia wybór stron trzecich, przechowywanie wyborów użytkownika i przekazywanie informacji o zatwierdzonych stronach trzecich, aby uczestnicy ekosystemu reklam internetowych rozumieli, które strony zostały zatwierdzone przez wydawców i użytkowników. Kluczowym elementem ram jest unikalny rejestr, znany jako Globalna Lista Sprzedawców / Global Vendor List, będąca listą zarejestrowanych i zatwierdzonych stron trzecich, którym wydawca może zezwolić na dostęp do informacji o urządzeniach użytkowników lub przetwarzanie danych ich użytkowników do określonych celów. Ramy ułatwiają również zarządzanie sygnałami.
Więcej informacji na stronie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing