Konkurs nagrodził 30 najlepszych digitalowych kampanii łączących kreatywność i efektywność w 33 kategoriach.
Gala konkursu IAB MIXX Awards, organizowanego przez amerykański oddział IAB, odbyła się 29 września w Nowym Jorku, gromadząc największych liderów marketingu i cyfrowych mediów na świecie. Jury złożone z 38 ekspertów nagrodziło kampanie w dwóch segmentach kategorii: Strategies & Objectives (12 kategorii) oraz Tools, Tactics & Platforms (20 kategorii).
Zobacz również
„Kampanie, które zwyciężyły w IAB MIXX Awards 2015 pokazują, jak w wyniku współdziałania wyobraźni i technologii, można poruszać serca i umysły” – mówi Randall Rothenberg, President and CEO IAB. „Prace reprezentują to, co najlepsze w światowym digital marketingu i z pewnością będą inspiracją dla kolejnych kampanii marketingowych.” [tłumaczenie własne].
Laureatem nagrody głównej konkursu – Best In Show – została kampania „The ALS Ice Bucket Challenge”. Wyzwanie, którego podejmowali się uczestnicy akcji znanej także w Polsce, polegało na oblaniu się lodowatą wodą. Celem akcji było zwiększenie świadomości na temat stwardnienia zanikowego bocznego (ALS). Kampania nie tylko otrzymała tytuł Best In Show, ale zwyciężyła także w trzech kategoriach Strategies & Objectives: Brand Awareness & Positioning, Public Service/Brand Citizenship oraz Social.
Konkurs IAB MIXX Awards organizowany jest przez amerykański oddział IAB od 2004 roku i nagradza najlepsze digitalowe kampanie, które łączą w sobie kreatywność i efektywność. Polska edycja konkursu organizowana jest od 2006 roku, a od dwóch lat połączona jest także z MIXX Conference – całodzienną konferencją realizowaną w formule case studies prowadzonych w duetach agencja-klient. Tegoroczna MIXX Awards & Conference odbędzie się 19 listopada w warszawskim Palladium. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing